ویندوز 11
31
ژانویه

سهم ویندوز 11 در بازار PC به 16 درصد رسید

ویندوز 11 از زمان انتشار عمومی در ماه اکتبر 2021، به سرعت در حال افزایش سهم خود در بازار PC بوده است. داده‌های جدید نشان می‌دهد که این سیستم عامل تا ماه ژانویه 2022 بیش از 16 درصد سهم بازار کامپیوترهای شخصی را در دست گرفته است. مایکروسافت می‌گوید ویندوز 11 باکیفیت‌ترین ویندوز تاریخ این شرکت است.

شرکت AdDuplex با بررسی حدود 60 هزار کامپیوتر شخصی مدعی شده که آمار نصب این سیستم عامل از 1 درصد در ماه اکتبر 2021 به 16.5 درصد در ماه ژانویه 2022 رسیده است. از این میان، 16.1 درصد مربوط به نسخه معمولی ویندوز و 0.4 درصد مربوط به نسخه اینسایدر بوده است. بقیه 83.5 درصد کامپیوترها از نسخه‌های مختلف ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

شرکت AdDuplex می‌گوید: «هرچند ویندوز 11 تقریبا سهم خود را دو برابر کرده، سهم ویندوز 10 21H2 بیش از سه برابر شده است. با توجه به این که بسیاری از کامپیوترهای قدیمی نمی‌توانند ویندوز 11 نصب کنند، باید ببینیم با گذر زمان چه تغییری در این ارقام به وجود خواهد آمد.»

سهم بازار ویندوز 11

این گزارش به علت تغییر سیستم عامل در کامپیوترها اشاره نکرده، اما طبیعی است که کاربران و شرکت‌ها خواهان استفاده از فناوری‌های جدید باشند. البته همواره کسانی پیدا می‌شوند که این قاعده را نقض کنند، چرا که هنوز عده‌ای از کاربران به استفاده از ویندوز XP ادامه می‌دهند.

ویندوز 11، باکیفیت‌ترین سیستم عامل مایکروسافت

مایکروسافت به دنبال انتشار گزارش مالی فصل دوم 2022 در پستی در وبلاگ خود به تشریح چشم‌انداز بازار ویندوز پرداخت. این شرکت مدعی شد: «ویندوز 11 دارای بالاترین سطح کیفیت و کسب رضایت از مشتری در بین همه نسخه‌های قبلی این سیستم عامل بوده است.» با این حال، مشخص نیست که این اعداد و ارقام چگونه به دست آمده‌اند.

اهالی ردموند می‌گویند مردم روی جدیدترین نسخه ویندوز حدود 40 درصد بیشتر از ویندوز 10 زمان صرف می‌کنند، ولی این اتفاق می‌تواند تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی بیشتر کاربران باشد.

شرکت اطلس سیستم افق

فروشگاه آنتی ویروس