30
ژانویه

گوگل کلاد فعالیت‌های خود را در حوزه بلاک‌چین گسترش می‌دهد

گوگل کلاد با اضافه‌کردن تیمی جدید، فعالیت‌های خود را در حوزه بلاک‌چین گسترش می‌دهد

گوگل کلاد فعالیت‌های خود را در حوزه بلاک‌چین گسترش می‌دهد:تیم جدید گوگل در واحد سرویس‌های ابری این شرکت به شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا زیرساخت بلاک‌چین ایمن مدنظر خود را بسازند.

ظاهراً سرویس گوگل کلاد (Goolge Cloud) قصد دارد به‌طور جدی‌تر در فضای رمزارزها فعالیت کند. این واحد از گوگل روی افزودن برنامه‌های بلاک‌چین بیشتر برای گسترش به صنایع متمرکزتر خواهد شد.

به‌گزارش ZDNet، گوگل اعلام کرد که تیم جدیدی به سرویس ابری این شرکت اضافه خواهد شد که نیازهای مشتریان را در ساخت، انجام معاملات، ذخیره‌ی ارزش و استقرار محصولات جدید در پلتفرم‌های مبتنی‌بر بلاک‌‌چین رفع خواهد کرد. گوگل درادامه توضیح داد که به‌دنبال کمک به شرکت‌ها برای ایجاد زیرساخت ایمن و پایدار در بلاک‌چین است.

تیم جدید گوگل درزمینه‌ی ساخت زیرساخت بلاک‌چین پایدار بر موارد مختلفی تمرکز خواهد کرد. این موارد شامل اجازه‌دادن به کاربر برای استقرار اعتبارسنجی بلاک چین در گوگل کلاد فقط با یک کلید و کمک به توسعه‌دهندگان و کاربران خواهد بود تا بتوانند گره‌های (Node) خود را در فضای ابری میزبانی کنند. علاوه‌براین، گوگل قصد دارد چندین مجموعه‌داده‌ی عمومی ازجمله تاریخچه‌ی تراکنش‌های بلاک‌چین برای رمزارزهای محبوب مثل بیت‌کوین، اتریوم، پالی‌گان و دوج‌کوین را میزبانی کند.

گوگل درادامه توضیح می‌دهد که درحال‌حاضر مشغول بررسی این موضوع است که مشتریان سرویس ابری این شرکت بتوانند پرداخت‌های خود را با ارزهای دیجیتال را انجام دهند. شرکت‌های بلاک‌چین مثل Hedra و Theta Labs درحال‌حاضر از خدمات ابری گوگل برای مقیان‌پذیری و امنیت بهره می‌برند.

اگرچه این اولین اقدام واحد خدمات ابری گوگل در حوزه‌ی بلاک‌چین انجام داده است، گوگل خود از مدتی قبل اقداماتی در این حوزه انجام داده است. به‌عنوان مثال، این شرکت سال گذشته با کوین‌بیس و Bakkt وارد همکاری شد تا به مشتریانش اجازه دهد از ارزهای دیجیتال در سرویس گوگل‌پلی استفاده کنند.

گوگل کلاد فعالیت‌های خود را در حوزه بلاک‌چین گسترش می‌دهد:با رشد بازار و محبوبیت بیشتر ارزهای دیجیتال، شرکت‌های فناوری تمایل بیشتری به فعالیت در این حوزه پیدا می‌کنند؛ درنتیجه، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در ۱۰ سال آینده، حدود ۹۰ درصد از جمعیت جهان از رمزارزها استفاده خواهند کرد. بازار ارزهای دیجیتال فقط در چند سال گذشته از ۱٫۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱٫۶۳ میلیارد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.