سایبر تراک
27
ژانویه

عرضه خودرو برقی تسلا سایبرتراک تا سال 2023 به تعویق افتاد

ایلان ماسک، مدیرعامل غول خودروسازی در جلسه خود با سرمایه‌گذاران، پس از اعلام نتایج درآمد سه ماهه چهارم تسلا در سال 2021، تایید کرد که خودرو برقی «تسلا سایبرتراک» تا سال 2023 عرضه نخواهد شد.

ماسک در این جلسه اعلام کرد: «ما امسال مدل‌های جدیدی معرفی نخواهیم کرد» که با این وجود می‌توان تایید کرد در سال 2022 علاوه بر تسلا سایبرتراک شاهد تسلا رودستر اسپورت نیز نخواهیم بود.

تسلا سایبرتراک

خودرو برقی سایبرتراک در سال 2019 رونمایی شد و از آن زمان تاکنون بسیاری از طرفداران صنعت خودرو منتظر آن هستند و همچنین میلیون‌ها مشتری پس از معرفی آن، پیش پرداخت‌هایی برای خرید آن انجام داده‌اند که احتمالا خبر تاخیر یک ساله باعث ناامیدی بسیار زیاد آن‌ها خواهد شد.

در ابتدا تصمیم بر این بود که تسلا تا پایان سال 2021 خودرو برقی سبک پیکاپ (وانت) خود را عرضه کند، اما در تابستان گذشته این امر تا سال 2022 به تاخیر افتاد. سپس در اوایل این ماه، شایعاتی مبنی بر تاخیر عرضه سایبرتراک تا سال آینده به گوش می‌رسید که اکنون این ادعاها به واقعیت تبدیل شده‌اند.

کمبود جهانی تراشه و محدودیت‌ها؛ دلیل تاخیر تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

ماسک در جلسه روز چهارشنبه خود اعلام کرد که در سال 2022 هدف آن‌ها افزایش تولید خودروها فعلی است و توضیح داد که پیچیدگی معرفی یک خودروی جدید در سال جاری باعث کاهش تولید و در نتیجه سود آن‌ها خواهد شد. کمبود جهانی تراشه نیز به نوبه خود باعث تاخیر در زمان عرضه این خودرو شده است.

در واقع، ماسک توضیح داد که «کمبود تراشه، هرچند از سال گذشته بهتر شده است، اما همچنان یک مشکل محسوب می‌شود» و تاکید کرد که «چالش‌های بسیار زیادی در زنجیره تامین وجود دارد.»

با وجود محدودیت‌ها، تسلا در سه ماهه چهارم سال 2021 عملکرد بسیار خوبی را ارائه کرده و از تولید جهانی بیش از 300 هزار خودرو سود 270 میلیون دلاری را کسب کرده است که نسبت به مدت زمان مشبه در سال قبل حدود 70 درصد افزایش یافته است.

همچنین درآمد تمام سال 2021 غول خودروسازی از تولید بیش از 900 هزار خودرو به 17.7 میلیارد دلار بوده که سود 5.5 میلیارد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته است.

شرکت اطلس سیستم افق