اولین استودیوی فیلم‌سازی فضایی سال ۲۰۲۴ ساخته خواهد شد
22
ژانویه

اولین استودیوی فیلم‌سازی فضایی سال ۲۰۲۴ ساخته خواهد شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است تا دسامبر ۲۰۲۴ به ماژولی مجهز شود که میزبان استودیوی فیلم‌سازی و سالن ورزشی خواهد بود.

پروژه‌ی ساخت اولین استودیوی فیلم‌سازی در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است توسط شرکت سرگرمی(Space Entertainment Enterprise) تا دسامبر ۲۰۲۴ انجام شود. این شرکت یکی از تولیدکنندگان فیلمی با بازی تام کروز است که بخشی از آن قرار است در فضا فیلم‌برداری شود.

استودیوی فیلم‌سازی SEE-1 در فضا میزبان ساخت تولیدات تلویزیونی و سینمایی و همچنین رویدادهای موسیقی و ورزشی خواهد بود که احتمالاً بخشی از‌ آن‌ها به صورت پخش زنده برای بینندگان روی زمین پخش می‌شوند.

استودیو فیلم سازی به فضا ارسال می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency

این ایستگاه قرار است توسط شرکت هوافضای اکسیوم اسپیس (Axiom Space) ساخته شود که دو سال پیش قرارداد ناسا برای ساخت اولین ماژول تجاری ایستگاه بین‌المللی را از آنِ خود کرد. ایستگاه اکسیوم در سال ۲۰۲۸ از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا خواهد شد و استودیوی فیلم‌سازی SEE-1 همچنان بخشی از این ایستگاه باقی خواهد ماند.

البته هنوز مشخص نیست که اکسیوم و ایستگاه بین‌المللی به این برنامه‌ی بلندپروازانه جامه‌ی عمل خواهند پوشاند یا خیر. هنوز هزینه‌های ساخت این استودیو مشخص نشده و به‌نظر می‌رسد ایستگاهبین‌المللی قصد دارد هزینه‌های آن را از‌ طریق جذب سرمایه تأمین کند.

سال گذشته، یک تیم روسی زودتر از تام کروز و کارگردان فیلمش داگ لیمان، یک فیلم سینمایی بلند تحت عنوان «چالش» (The Challenge) را برای اولین بار در فضا فیلم‌برداری کردند که احتمالاً امسال اکران می‌شود. از آن طرف، تام کروز و لیمان قرار است ساخت فیلم خود را اواخر سال ۲۰۲۲ در ایستگاه فضایی بین‌المللی شروع کنند.