دلایل روشن نشدن گوشی
13
ژانویه

دلایل روشن نشدن گوشی

آیا میدانید دلایل روشن نشدن گوشی چه میتواند باشد یا اینکه در صورت روشن نشدن تلفن همراه خود باید چکار کنیم؟ اگر شما هم به این سوالات فکر میکنید و علاقه مند به دانسستن جواب آنها میباشید، پیشنهاد میکنیم مطلب بیتوته را در اینباره از دست ندهید و تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دلایل روشن نشدن گوشی:

در این بخش میخواهیم دلایل روشن نشدن گوشی و یکسری راهکارها برای رفع آن به شما معرفی کنیم.

• اولین مورد نداشتن شارژ کافیست

روشن نشدن گوشی سامسونگ,روشن نشدن گوشی,مشکل روشن نشدن گوشی

شاید با دیدن این گزینه تعجب کنید، اما این گزینه مرسوم ترین دلیل روشن نشدن موبایل میباشد. چراکه بسیاری از افراد به اتمام شارژ باتری خود توجه نمیکنند، مخصوصا در زمانی که گوشی در حال استفاده از یک برنامه و یا اپلیکیشن باتری خور است یا در مدت زمان طولانی از پخش موزیک و ویدیو آن استفاده شده و شما متوجه آن نشده اید. پس در قدم اول هنگام روشن نشدن موبایل، خونسردی خود را حفظ و سپس تلفن همراه خود را به شارژ زده و اجازه دهید تا 2 ساعت گوشی به اندازه کافی شارژ شود. حالا میتوانید موبایل خود را روشن کنید.

• مورد بعدی بررسی شارژِر و کابل شارژ گوشی

اگر گوشی خود را به شارژ زدید و موفق به شارژ کردنموبایلی نبودید، دست نگه دارید؛ مقصر موبایل شما نیست. ابتدا موبایل را با شارژِر مشابه آن امتحان کرده یا کابل شارژ خود را عوض کنید. حالا شرایط را بررسی برای شارژ شدن گوشی خود بسنجید. اگر تلفن همراه شروع به شارژ شدن کند که مشکل حل شده وگرنه ممکن است سوکت شارژر گوشی خراب شده باشد. البته کمی صبر کنید شاید مشکل شما در روش های دیگر وجود نیز داشته باشد.

• چند بار دکمه پاور خود را بفشارید

بی شک وقتی موبایل خاموش میشود ما ازدکمه های پاور آن برای روشن شدن استفاده میکنیم. اما در برخی اوقات ممکن است این اتفاق درست کار نکند. فکر میکنید مشکل در چیست؟ نگران نباشید، هیچ اشکالی وجود ندارد چرا که در برخی مواقع تلفن همراه با یکبار فشردن دکمه پاور روشن نمیشود و باید اینکار را چندین بار انجام دهید. 

• یکی از دلایل روشن نشدن گوشی گزینه ای نیس جز فریز شدن

حالا فریز شدن یعنی چه؟ این اتفاق بیشتر برای تلفن های همراه سیستم عامل اندروید اتفاق می افتد. در این روش موبایل به قدر ی سرد میشود که باید صبر کنید تا سردی موبایل پایین بیاید و این یعنی فریز شدن گوشی. در این حالات باید چندین بار دکمه پاور را بفشارید.

اگر مشکل شما همچنان حل نشده است ما را همراهی کنید.

• با خارج کردن باتری تلفن همراه، به گوشی خود شوک دهید

این روش را در جایی به کار بگیرید که صفحه نمایش شما بالا نیامده و همچنان صفحه سیاه رنگ است، یا وقتی که قادر به دیدن لوگوی خود نیستید. اینکار باعث میشود تا گوشی مجددا از اول روشن شود. 

دوستانی که اجرای این قابلیت را ندارند، به روش زیر عمل کنند:

1. پاور موبایل خود را  به  مدت ۳۰  ثانیه بگیرند تا تلفن همراه  خاموش شود.

2. باید صبر کنید ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه، گوشی خاموش بماند.

3. حالا گوشی شما آماده روشن شدن است.

• دلیل بعدی در روشن نشدن موبایل میتواند خرابی باتری باشد

برای پی بردن به این موضوع باید باتری خود را مورد بررسی قرار دهید که تغییر رنگ یا تغییر حجم یافته است یا خیر. برای اینکار کافیست آن را تست کرده و در گوشی مشابه دیگر بیندازید تا ببینید مشکل از باتری می باشد یا مشکلی دیگر دلیل بر روشن نشدن گوشی شما وجود دارد.

 کاهش یا افزایش دمای باتری دلیلی دیگر بر روشن نشدن موبایل

بیش از حد گرم شدن و یا سرد شدن باتری نیز میتوانید اختلالاتی در شارژ باتری ایجاد کند. مثلا باتری شارژ نمیشود و یا شارژ خود را از دست میدهد. این مشکل ممکن است بخاطر خرابی یک قطعه باشد. در این صورت باید تلفن همراه را نزد یک متخصص ببرید.

از کار افتادن دکمه پاور

اگر نتوانستید از دکمه های پاور خود استفاده کنید احتمال خرابی آنها زیاد است. برای اینکار میتوانید از نرم افزار Power Button to Volume Button استفاده کنید و وظیفه دکمه خود را به دکمه های کاهش یا افزایش صدا بسپارید.

• مورد بعدی، خراب بودن یک عامل نرم افزاری

اگر گوشی شما خاموش باشد و اقدام به روشن کردن تلفن همراه کردید و با لولگوی گوشی مواجه شدید و صفحه دیگری جز نمایش لوگو بالا نیامد، حتما یک عامل نرم افزاری موجب روشن نشدن گوشی شما شده است. در این حالت باید گوشی خود را ریکاوری کرده و به تنظیمات کارخانه باز گردانید.

• مشکل در عملکرد سیستم عامل گوشی

در بعضی مواقع پس از روشن کردن گوشی با دکمه پاور، در طول چند ثانیه گوشی دوباره خاموش شده و ری استارت میشود. این اتفاق نشان از مشکل در سیستم عامل گوشی دارد که برای حل آن باید ابتدا موبایل را ریست و به حالت کارخانه برده و در ادامه گوشی خود را فلش کنید.

• سوختن نمایشگر هم یکی دیگر از دلایل روشن نشدن باتری است

گاهی ممکن است بر اثر ضرباتی که به گوشی شما وارد شده، صفحه نمایشگر شما روشن نشود و این تصور را به وجود آورد که موبایل خاموش شده و روشن نمیشود. راه حل این مشکل فقط تعویض نمایشگرموبایل میباشد.

• دلیل دیگر میتواند خراب شدن هارد موبایل باشد

اگر با علائمی چون: ویبره زدن موبایل و سپس خاموش شدن آن یا روشن شدن موبایل و دیدن نام برند و مجدد خاموش شدن گوشی برخورد کردید، ممکن است هارد شما آسیب دیده باشد در این شرایط بهتر است ابتدا یکبار گوشی خود را فلش کرده و بعد به فکر تعویض هارد موبایل خود بیفتید.

چطور وقتی گوشی روشن نمی شود، آن را ریست کنیم؟

خب دوستان دلایل روشن نشدن موبایل را نام بردیم و راهکارهای مربوط به آن هم در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. حالا میخواهیم به سوالی که پرسیدیم جواب دهیم و نحوه ریست کردن در برخی از انواع گوشی ها را بیان کنیم. البته برای این کار لازم است گوشی را در حالت ریکاوری برده و بعد اقدام به ریست کنیم.

• ریکاوری در نکسوس گوگل

برای روشن شدن موبایل نکسوس خود به وسیله ریکاوری کردن باید به روش زیر عمل کنید:

• گرفتن دکمه پاور و انتخاب گزینه Power Off 

اگر هیچ تغییری ندید، صبر کنید تا موبایل خاموش شود. حالا باید به این صورت عمل کنید:

• گرفتن دکمه پاور به همراه دکمه کاهش صدا. بادیدن شروع ربات اندرویدی دکمه ها را رها کنید.

• حالا  به وسیله دکمه های ولوم، حرکت کرده و گزینه Recovery Mode را با دکمه پاور خود انتخاب کنید.

حالا در ادامه باید مراحل که در ادامه بیان میکنیم انجام دهید:

• دکمه های پاور و افزایش صدا را تقریبا به مدت ۴ ثانیه گرفته و بعد از این مدت تنها دکمه افزایش صدا را رها کنید.

• بعد از چند ثانیه که در حالت ریکاوری گوشی قرار گرفتید با کمک دکمه ها هدف خود را نهایی کنید.