09
ژانویه

اپل ظاهراً عملکرد رقبا را برای ارائه آیفون تاشو زیر نظر گرفته است.

اپل ظاهراً عملکرد رقبا را برای ارائه آیفون تاشو زیر نظر گرفته است

اپل ظاهراً عملکرد رقبا را برای ارائه آیفون تاشو زیر نظر گرفته است:شواهد نشان می‌دهد که اپل در‌ حال توسعه‌ی چندین مدل آیفون تاشو است؛ اما ظاهراً این مدل‌ها در آینده‌ای نزدیک رونمایی نخواهند شد.

تاکنون، شرکت‌های متعددی مانند سامسونگ، هواوی و موتورولا گوشی‌های تاشدنی روانه‌ی بازار کرده‌اند و اخیراً سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نیز به این جمع اضافه شده‌اند. با ا‌ین‌ حال، گوشی‌های یادشده با توجه به برخی مشکلات و قیمت گزافشان، آنچنان با استقبال زیادی رو‌به‌رو نشده‌اند و همین امر سبب شده است اپل، غول فناوری مستقر در کوپرتینو نیز با زیر نظر گرفتن بازار، تنها به ارائه‌ی پتنت‌ها و تحقیق‌و‌توسعه در آزمایشگاه‌های خود بسنده کند تا شاید محصولی کامل‌تر و موفق‌تر از رقبایش تولید و عرضه کند.

اکنون، افشاگری در توییتر با نام کابری DylanDKT ادعا می‌کند که اپل در‌‌ حال آزمون‌وخطا روی چندین مدل آیفون تاشو است؛ اما ظاهراً این شرکت نگرانی‌هایی در‌ مورد روند کلی گوشی‌های هوشمند تاشو دارد و هنوز تصمیم نهایی را در قبال ورود به این حوزه اتخاذ نکرده است؛ چراکه گفته می‌شود اپل به آینده‌ی گوشی‌های تاشو خوشبین نیست.

در‌ نتیجه، به‌نظر می‌رسد که اپل با دقت بازار را زیر نظر دارد تا از اشتباه‌های رقبایش درس بگیرد. در‌ واقع، کوپرتینویی‌ها قصد دارند اطمینان حاصل کنند که آیفون‌های تاشو عملکردی پایدار همچون آیفون‌های کنونی در سخت‌افزار و حتی در فروش خواهد داشت.

جالب است بدانید که چندی پیش، گزارشی از راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر منتشر شد که نشان می‌داد حداقل تا سال ۲۰۲۴ آیفون با قابلیت نمایشگر تاشو رونمایی نخواهد شد. یانگ معتقد است که نباید منتظر رونمایی گوشی تاشو اپل در سال ۲۰۲۳ باشیم؛ چراکه تحولات زنجیره‌ی تأمین نمایشگر نشان نمی‌دهد که اپل برای عرضه‌ی گوشی تاشو در این بازه قصدی داشته باشد. پیش‌‌ از‌ این، گفته می‌شد سامسونگ تأمین‌کننده‌ی اصلی اپل برای نمایشگر تاشو OLED خواهد بود و از قرار معلوم، این شرکت در سال گذشته تعداد زیادی پیش‌نمونه‌ی صفحه‌نمایش تاشو برای آزمایش د‌ر‌ اختیار اپل قرار داده است.

  • بلومبرگ: آغاز آزمایش آیفون تاشو و تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آیفون ۱۳

در اوایل سال گذشته‌ی میلادی، سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ را معرفی کرد که سومین نسخه از گوشی هوشمند تاشو این شرکت است. دستگاه‌های گلکسی فولد اولیه سامسونگ با مشکلاتی مواجه بودند؛ اما باتوجه‌‌ به ورود دیرهنگام اپل به این حوزه، سامسونگ سه سال دیگر نیز فرصت دارد تا با رقابت اندک در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو، مشکلات را برطرف کند.

اپل ظاهراً عملکرد رقبا را برای ارائه آیفون تاشو زیر نظر گرفته است:گفتنی است اپل کانون توجه خود را بر‌ تولید دستگاه‌های HMD (نصب‌شده-روی-سر) مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده و مجازی معطوف کرده است. در‌‌ کنار آن، از ورود این شرکت به صنعت خودروهای خودران و الکتریکی به‌عنوان اصلی‌ترین جاه‌طلبی کوپرتینویی‌ها در سال‌های آینده یاد می‌شود. مینگ‌چی کو اخیراً اعلام کرده که اپل قصد دارد هدست‌های واقعیت ترکیبی را تا سال ۲۰۳۰ کاملاً جایگزین گوشی‌های آیفون کند؛ بنابراین، طبیعی است که گوشی‌های تاشو در اولویت اپل نباشند.