27
دسامبر

نسخه ۱۰۰ گوگل کروم، برخی سایت ها دیگر باز نمی‌شوند!

نسخه ۱۰۰ گوگل کروم، برخی سایت ها دیگر باز نمی‌شوند!گوگل به توسعه‌دهندگان هشدار داده است که با انتشار نسخه ۱۰۰ گوگل کروم، برخی وب‌سایت‌ها دیگر باز نمی‌شوند. در ادامه شرح می‌دهیم علت این مشکل چیست.

نسخه ۱۰۰ گوگل کروم ماه مارچ ۲۰۲۲ به انتشار خواهد رسید و با اضافه شدن رقم سوم به شماره نسخه این مرورگر، ممکن است برخی از سایت‌ها دیگر باز نشوند.

پیش از اینکه یک وب‌سایت باز شود، منبع آن باید نماینده کاربر (User Agent) یا همان مرورگر و نسخه مرورگری را که کاربر استفاده می‌کند تشخیص بدهد. در این بین، برخی از سرویس‌های وب نظیر دودا (Duda) تنها دو رقم اول نسخه مرورگر را می‌خوانند.

در حال حاضر نسخه کنونی گوگل کروم به‌ صورت ۹۶.۰.۴۶۶۴.۱۱۰ نوشته می‌شود و دو رقم اول یعنی ۹۶ برای تعیین نسخه مرورگر کافی است. با این حال، وب‌سایت‌های مبتنی بر دودا نسخه‌های پایین‌تر از ۴۰ کروم (۲۰۱۵ به قبل) را پشتیبانی نمی‌کنند و با انتشار نسخه ۱۰۰ این مرورگر، از آنجا که تنها توانایی خواندن دو رقم اول را دارند، ۱۰۰ را ۱۰ تشخیص می‌دهند و در نتیجه مانع ورود کاربر می‌شوند.

البته خوشبختانه گوگل به این موضوع واقف است و سعی در رفع آن دارد. پلتفرم بریتانیایی Yell Business نیز با چنین مشکلی مواجه بوده اما توسعه‌دهندگان آن بدون اینکه نیازی به دخالت گوگل باشد، اقدامات لازم را جهت برطرف کردن آن صورت داده‌اند.

نسخه ۱۰۰ گوگل کروم، برخی سایت ها دیگر باز نمی‌شوند!گوگل در نظر دارد به‌عنوان یک راه حل موقتی، با انتشار نسخه ۱۰۰ گوگل کروم، عدد ۱۰۰ را در ردیف دوم اعداد قرار بدهد تا زمانی که منابع وب‌سایت‌ها الگوریتم خود را مطابقت بدهند؛ به‌ بیان ساده، ۱۰۰.۰.۱۲۳۴.۵۶ به‌ صورت ۹۹.۱۰۰.۱۲۳۴.۵۶ نمایش داده بشود. این شرکت همچنین یک فلگ جدید را به کروم افزوده است تا توسعه‌دهندگان از طریق آن از وجود این مشکل در سایت‌های خود مطلع شوند و اقدام به رفع آن کنند.