09
دسامبر

امکان ضبط صدا برای مسافران و رانندگان فراهم می‌شود

به‌منظور افزایش امنیت اوبر، امکان ضبط صدا برای مسافران و رانندگان فراهم می‌شود

امکان ضبط صدا برای مسافران و رانندگان فراهم می‌شود:اوبر برای افزایش امنیت مسافران و رانندگان، قابلیت ضبط صدا را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند.

اوبر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت این شرکت در اواخر ماه جاری ویژگی ضبط صدا را در سه شهر ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس کاربران قرار می‌دهد. در ابتدای سفر، مسافران و رانندگان می‌توانند این ویژگی را با کلیک‌کردن روی نماد سپر در جعبه‌ابزار ایمنی اپلیکیشن و انتخاب «ضبط صدا» فعال کنند.

هر دو گروه مسافران و رانندگان می‌توانند صدای سفرهای فردی خود را ضبط کنند؛ حتی برای رانندگان گزینه‌ای در نظر گرفته شده است که وقتی به‌دنبال مسافر بعدی خود هستند، می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر مسافر در حال استفاده از ویژگی مذکور باشد، به راننده اطلاع داده می‌شود.

اوبر اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ قابلیت ضبط صدا را در آمریکای لاتین راه‌اندازی کرد. به‌گزارش ورج، این اولین ویژگی درون‌برنامه‌ای است که مستندات صوتی سواری را ارائه می‌دهد. اوبر به رانندگان اجازه می‌دهد تا درصورت اجازه‌ی قوانین محلی، از دوربین داخل خودرو (DashCam) برای ضبط سفرها استفاده کنند.

حریم خصوصی فایل‌های صوتی ضبط‌شده

امکان ضبط صدا برای مسافران و رانندگان فراهم می‌شود:حریم خصوصی فایل‌های صوتی چگونه است؟ گفته می‌شود این فایل‌ها رمزگذاری و در دستگاه‌های مسافر و راننده ذخیره می‌شود؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد، حتی خود اوبر. اگر مسافر یا راننده تصمیم بگیرد گزارش ایمنی را ارائه دهد، می‌تواند فایل صوتی را ضمیمه کند. سپس، یکی از ماموران ایمنی آموزش دیده اوبر فایل ضبط‌شده را رمزگشایی و بررسی می‌کند.

براساس بیانیه‌ای مطبوعاتی، اوبر درکنار ضبط صدا، قابلیت هشدارهای صوتی کمربند ایمنی را نیز به‌زودی منتشر می‌کند. این هشدار برای گوشی هوشمند راننده ارسال می‌شود و به او یادآوری می‌کند کمربند ایمنی خود را ببندد. اوبر اعلام کرد که این ویژگی در اوایل سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس خواهد بود.

اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) گزارش داد که در سال ۲۰۲۰، میزان استفاده از کمربند ایمنی ۹۰٫۳ درصد بوده است. همچنین، NHTSA گفت از ۲۲،۴۱۵ سرنشین خودروهای سواری که در سال ۲۰۱۹ کشته شدند، ۴۷ درصد از آن‌ها کمربند ایمنی نبسته بودند. طبق اعلام NHTSA، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تغییر درخورتوجهی در استفاده از کمربند ایمنی دیده نشده است.

  • فیسبوک، اوبر و مایکروسافت کارمندان خود را به محل کار برمی‌گردانند

اوبر درباره‌ی پیشرفت‌های جدید ویژگی RideCheck خود که اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ برای شناسایی تصادفات و توقف‌های طولانی غیرمعمول راه‌اندازی شده بود، توضیحاتی نیز ارائه کرد. اکنون RideCheck می‌تواند تشخیص دهد رانندگان اوبر چه زمانی وارد مسیر غیرمنتظره‌ای می‌شوند.

همچنین، این سیستم اکنون اگر سفری به‌طور ناگهانی قبل از مقصد نهایی به‌پایان می‌رسد، متوجه می‌شود. در‌صورت شناسایی این‌ نوع مسائل، مسافران و رانندگان اعلانی دریافت خواهند کرد تا مطمئن شوند همه‌چیز ایمن است. اوبر اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ گزارش ایمنی را منتشر کرد که داده‌های بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و نیز شکایات متعدد سرنشینان را بررسی می‌کرد. در‌نهایت، مشاهدات انجام‌شده به‌نفع رانندگان نیز شد؛ زیرا بعضی از آنان از مسافران شکایت کرده بودند.

امکان ضبط صدا برای مسافران و رانندگان فراهم می‌شود:اوبر به‌طور پیوسته ویژگی‌های ایمنی جدیدی را در پاسخ به مشکلات رانندگان و مسافرانی ارائه می‌کند که در طول سفرهای خود شرایط ناامنی ازجمله ادعاهای تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند. به‌طور‌کلی، این شرکت در تلاش است تا ایمن‌ترین شرایط را برای کاربرانش ایجاد کند.