06
دسامبر

آموزش غیرفعال‌کردن فیلترحساس در اینستاگرام

آموزش غیرفعال‌کردن فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام

آموزش غیرفعال‌کردن فیلترحساس در اینستاگرام:از اوایل آگوست، اینستاگرام فیلتر محتوای حساس (Sensitive Content Filter) را برای حساب‌های کاربری معرفی کرده است. حال، چگونه می‌توان این فیلتر را تنظیم یا غیرفعال کرد؟

اگر متوجه شده‌اید که آثار هنرمند دلخواهتان دیگر در فید اینستاگرام شما ظاهر نمی‌شود، ممکن است آن‌ها تحت‌تأثیر فیلتر جدید محتوای حساس اینستاگرام قرار گرفته باشند. یکی از ویژگی‌های اصلی اینستاگرام، فهرست بی‌پایان تولیدکنندگان محتوا با محتوای منحصر‌به‌فردشان است. با‌‌این‌‌حال، بیشترِ محتوای تولیدشده‌ی هر تولیدکننده‌ی محتوایی مختص گروه خاصی است که احتمالا دسته‌ی دیگری از افراد به دنبال‌کردن آن نیاز ندارند.

اینستاگرام در به‌روزرسانی‌ای که جولای ۲۰۲۱ منتشر کرد، بار‌دیگر نظارت بر محتوا را به‌دست کاربران خود سپرد. اینستاگرام اعلام کرد که به‌طور پیش‌فرض برای اکثر کاربران خود شروع به محدودکردن محتوای حساس می‌کند. در این مقاله، غیرفعال‌کردن فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام را آموزش خواهیم داد؛ پس با زومیت همراه باشید.

چرا اینستاگرام محتوای حساس را محدود می‌کند؟

آموزش غیرفعال‌کردن فیلترحساس در اینستاگرام:طبق آمار ۷/۱ درصد از کاربران اینستاگرام ۱۳ تا ۱۷ سال دارند. با در‌نظر‌گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که اینستاگرام سعی می‌کند پلتفرم خود را برای کاربران جوان‌تر دلپذیرتر کند. در‌حال‌حاضر، اکثر کاربران فعلی اینستاگرام بزرگ‌سالان هستند؛ بنابراین، بر کسی پوشیده نیست که محتوای ساخته‌شده برای بزرگ‌سالان استاندارد است.

اینستاگرام به‌تدریج متوجه شده است که با بیش از یک‌میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان، تقریبا غیرممکن است که فقط با یک تنظیم خاص بتواند همه را راضی کند. درک این نکته مهم است که اینستاگرام تجارتی است که «توجه ما» ارز اصلی آن است؛ بنابراین با دانستن این موضوع، قدرت‌دادن به کاربران برای تصمیم‌گیری درباره‌ی میزان محتوای حساس دقیقا کاری است که باید انجام شود.

اینستاگرام با دادن قدرت بیشتر به کاربران برای تعدیل محتوایشان، به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌طور فعال تجربه‌ی دلخواه خود را شخصی‌سازی کنند. حال، اینستاگرام دقیقا چه نوع محتوای حساسی را فیلتر می‌کند؟

محتوای حساس در اینستاگرام چیست؟

از گذشته تاکنون، اینستاگرام دستورالعمل‌هایی دارد که سخنان نفرت‌آمیز یا زورگویی یا پست‌های حاوی تهدید مستقیم برای کاربران را ممنوع می‌کند. اینکه این موضوع چقدر به‌خوبی اجرا شده است، هنوز جای بحث دارد؛ اما هنوز‌هم برای تبدیل اینستاگرام به مکانی امن برای اکثر کاربران، به تلاش بیشتری نیاز است.

فیلتر محتوای حساس به کاربران امکان می‌دهد که ترجیحات خود را انتخاب کنند و در‌عین‌حال برای محتوایی که برای کودکان یا کاربران حساس مناسب نیست؛ اما وجودش در پلتفرم نیز ممنوع نشده‌، فضایی باز می‌کند.

چرا محدود‌کردن محتوای حساس ممکن است بد باشد؟

آموزش غیرفعال‌کردن فیلترحساس در اینستاگرام:با در‌نظر‌گرفتن همه‌ی نکات ذکرشده، باید بگوییم که فیلتر محتوای حساس اینستاگرام فیلتر چندان کاملی نیست. مانند هر ویژگی جدید، این فیلتر جدید نیز ضامن الگوریتمی کامل نیست؛ به‌خصوص اکنون که در زمان انتشار اولیه قرار دارد.مقاله‌ی مرتبط:

  • چگونه در آیفون و آیپد، آپلود تصاویر در آی‌کلاد را غیرفعال کنیم؟

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا برای امرارمعاش خود به قرارگرفتن محتوایشان در اینستاگرام وابسته هستند. همچنین، بسیاری از هنرمندان آثاری خلق می‌کنند که با مقوله‌های حساس هم‌مرز است.

با فعال‌بودن فیلتر جدید به‌طور پیش‌فرض، هنرمندانی که محتوای حسی ایجاد می‌کنند، در خطر دیده‌نشدن آثارشان قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر‌این، عکس‌های خشونت‌آمیزی که تصاویری از صفحات خبری را نشان می‌دهد، ممکن است به‌‌دلیل این فیلتر سانسور شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کاربران ممکن است محتوای مهم خبری را در پلتفرم اینستاگرام از دست بدهند.

چگونه Sensitive Content Control را در اینستاگرام غیرفعال کنیم؟

درحالی‌که برخی از کاربران از اینستاگرام بابت اقداماتش برای محدودکردن محتوای حساس سپاسگزارند، برخی دیگر بسیار مضطرب‌اند. اگر می‌خواهید تنظیمات را برای اعمال این فیلتر تغییر دهید، در‌ادامه می‌توانید مراحل نحوه‌ی بازگشت محتوای حساس به فید اینستاگرامتان را دنبال کنید.

در برنامه‌ی اینستاگرام، به Settings > Account > Sensitive Content Control بروید. سپس Allow را انتخاب کنید.

هر زمان نظرتان را درباره‌ی اعمال فیلتر تغییر دادید، می‌توانید به اینجا برگردید و Limit (Default) یا Limit Even More را انتخاب کنید.

چگونه Sensitive Content Control را در اینستاگرام غیرفعال کنیم؟

آموزش غیرفعال‌کردن فیلترحساس در اینستاگرام:شکی نیست که اینستاگرام فیلتر محتوای حساس را برای محافظت از کاربران آسیب‌پذیر خود ارائه کرده است؛ اما شما هنوز این اختیار را دارید که خودتان درباره‌ی محتوایی که می‌بینید، تصمیم بگیرید.