27
نوامبر

گلکسی نوت به تاریخ پیوست

گلکسی نوت به تاریخ پیوست

گلکسی نوت به تاریخ پیوست:گزارش‌های جدید خبر می‌دهند که سری گلکسی نوت سامسونگ اکنون به تاریخ پیوسته است و هرگز باز نمی‌گردد.

گزارش جدیدی حاکی از آن است که سامسونگ تصمیم گرفته سری گلکسی نوت را به‌طور کامل کنار بگذارد و توسعه آن را به‌طور کلی متوقف کند. همچنین این خانواده محبوب از برنامه تولید سالانه ۲۰۲۲ حذف شده است و طراحی آن در نسخه بعدی سری گلکسی اس گنجانده خواهد شد. گفته می‌شود همه این اقدامات برای افزایش فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ انجام شده است.

به گزارش گیزموچاینا، با وجود اینکه بیش از یک سال از آخرین عرضه سری گلکسی نوت سامسونگ می‌گذرد، اخبار مربوط به این خانواده به‌سادگی از بین نمی‌روند. این ماجرا از سال گذشته، زمانی که گزارش‌های مختلفی درباره به پایان رسیدن دوران گلکسی نوت و اضافه شدن قابلیت‌های انحصاری آن به دیگر گوشی‌های سامسونگ منتشر می‌شد، شدت گرفت. با این حال، کمی بعد مشخص شد که شایعات منتشر شده در مورد مرگ گلکسی نوت بسیار اغراق‌آمیز بوده‌اند، زیرا یکی از مقامات سامسونگ تأیید کرد دستگاه جدیدی از خانواده گلکسی نوت در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

اما اکنون تقریباً پایان سال ۲۰۲۱ است و هنوز هیچ نشانه‌ای از عرضه گوشی‌های سری نوت در سال جاری وجود ندارد. تنها پرچم‌دار ارائه شده از سامسونگ در سال ۲۰۲۱، سری S21 بود. نکته جالب این است که نسخه اولترای این خانواده از قلم استایلوس که یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد گلکسی نوت است، پشتیبانی می‌کند.

اما اخیرا یکی دیگر از مقامات سامسونگ تأیید کرده است که اکنون تاریخ عرضه دستگاه جدید گلکسی نوت برای سال ۲۰۲۲ تعیین شده است. از آن‌جایی که دستگاه آینده گلکسی S22 اولترا به عنوان جانشین نوت ۲۰ اولترا تبلیغ شده، این خبر کمی نادرست به نظر می‌رسد. همچنین این دستگاه طراحی بدنه و اسلات S Pen را به ارث برده است.

  • سامسونگ مشکل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز صفحه‌نمایش را در سری گلکسی S21 پس از به‌روزرسانی اندروید ۱۲ برطرف کرد

هنگامی که تمام قطعات این پازل کنار هم گذاشته می‌شوند متوجه می‌شویم که خود سامسونگ نیز هنوز نتوانسته درباره سری نوت و آینده آن تصمیم بگیرد.

با این حال، ایمان سامسونگ به سری فولد خود اصلا بیجا نیست. این شرکت موفق شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲٫۳ میلیون دستگاه تاشو در سراسر جهان بفروشد. این آمار بدون احتساب موفقیت گلکسی Z Flip3 5G است که در نیمه دوم ۲۰۲۱ عرضه شد.

کنار گذاشتن سری نوت می‌تواند به سامسونگ امکان بدهد گوشی‌های تاشوی بیشتری، خصوصا از خانواده زد فلیپ، تولید کند. سامسونگ قصد دارد سال آینده ۱۳ میلیون از سری زد فلیپ خود به فروش برساند.

اگر شما از طرفداران سرسخت گلکسی نوت بودید، نباید زیاد ناراحت باشید. زیرا اگر منطقی به این مسئله نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در واقع تنها نام برند این خانواده حذف شده و مسیر آن با سری گلکسی اس ۲۲ اولترا ادامه پیدا می‌کند. اطلاعاتی که تاکنون از نسخه اولترا گلکسی اس ۲۲ منتشر شده نشان می‌دهد که این دستگاه بیشتر ویژگی‌های گلکسی نوت ۲۰ را به ارث می‌برد و حتی ممکن است امکانات بیشتری نسبت به آن ارائه دهد.