25
اکتبر

بهترین برنامه های پاکسازی فایل اضافی گوشی

پاکسازی اندروید

بهترین برنامه های پاکسازی فایل اضافی گوشی:مطمئناً ایده خوبی است که هر از گاهی تلفن اندرویدی خود را پاکسازی کنید. اینجا است که برنامه های پاکسازی اندروید وارد می شوند. این برنامه ها می توانند عملکرد و عمر باتری را افزایش دهند و شما را از شر فایل های ناخواسته خلاص کنند.

اما آیا این برنامه های پاکسازی اندروید واقعاً کارایی دارند؟ پاسخ این پرسش این است: بله در برخی موارد، این برنامه ها مفید هستند. به عنوان مثال، فایل های موجود در حافظه پنهان که به مرور زمان جمع می شوند و باید پاک شوند. همچنین، تبلیغات و تصاویر اضافی، فضای زیادی را اشغال می کنند.

برنامه های پاک سازی در پیدا کردن فایل های غیرضروری و حذف آنها کمک زیادی به شما می کنند. اما استفاده از آنها برای پاکسازیRAM منسوخ شده است زیرا نسخه های جدید اندروید این کار را به خوبی انجام می دهند.

اگر از یک تلفن ارزان قیمت یا قدیمی که عملکرد آن کند شده است استفاده می کنید، نگاهی به لیست بهترین برنامه های پاکسازی برای Android در سال ۲۰۲۱ بیندازید:

برنامه پاکسازی فایل های اضافی برتر ۲۰۲۱

۱- SD Maid

SD maid android cleaner appSD maid android cleaner app

بهترین برنامه های پاکسازی فایل اضافی گوشی:این برنامه نسبت به برنامه های پاکسازی دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته است و برای پاکسازی عمیق فایل های ناخواسته در Android شناخته می شود.

برای این منظور، SD Maid ابزار گسترده ای را برای مدیریت فایل های اضافی ارائه می دهد. پس از پاکسازی حافظه پنهان، می توانید به سراغ فایل های تکراری، باقیمانده از برنامه های نصب شده قبلی، مدیریت برنامه های فعلی و موارد دیگر بروید. همچنین این برنامه می تواند به کاربران نمای کاملی از ذخیره سازی دستگاه ارائه دهد و در تسریع روند پاکسازی به شما کمک کند.

علاوه بر این می توانید با استفاده از آن مراحل پاکسازی را برنامه ریزی کنید. البته توجه داشته باشید که، زمانبندی و چند ویژگی دیگر فقط برای کاربران SD Maid Pro در دسترس هستند.

رتبه بندی در Play Store- 4.4 

آمار بارگیری – بیش از ۱۰ میلیون

ویژگی های خاص SD Maid

  • مجهز به کاوشگر فایل
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • پاکسازی عمیق فایل ها

Norton Clean-2

https://fossbytes.com/wp-content/uploads/2020/07/Norton-Cleaner-Android.jpg

نورتون رفتار فایل های اضافی میلیون ها برنامه را تجزیه و تحلیل کرده و می تواند این فایل های اضافی را با دقت حذف می کند. این برنامه پاک سازی اندروید فایل های باقیمانده از برنامه های حذف شده، فایل های حافظه پنهان و موارد دیگر را جستجو می کند و به کاربران این امکان را می دهد که برنامه های از پیش نصب شده را حذف کنند. علاوه بر این، توصیه هایی برای حذف برنامه هایی که به ندرت از آنها استفاده می کنید ارائه می دهد.

در کل، نورتون یکی از بهترین برنامه های پاکسازی تلفن است زیرا حذف فایل های اضافی باقیمانده در نهایت باعث افزایش عملکرد دستگاه می شود.

رتبه بندی در Play Store- 4.6

آمار بارگیری – بیش از ۵ میلیون

ویژگی های خاص Norton Clean

  • ارائه گزینه ای برای پاکسازی حافظه پنهان برنامه های مختلف
  • اجازه انتقال برنامه ها به کارتهای SD
  • امکان حذف برنامه های bloatware

۶ تا از بهترین برنامه های کیبورد فارسی اندروید

۳- Ccleaner

ccleaner android

این برنامه پاکسازی نه تنها برای اندروید بلکه برای ویندوز ۱۰ و macOS نیز قابل استفاده است. با استفاده از CCleaner می توانید فایل های اضافی را پاک کرده، RAM گوشی خود را پاکسازی کنید و فضای بیشتری را پس بگیرید. این برنامه یکی از بهترین برنامه های رایگانAndroid است.

CCleaner این امکان را به شما می دهد تا چندین برنامه را به طور هم زمان حذف کنید. ویژگی Storage Analyzer آن می تواند ایده بهتری از نحوه استفاده از فضای تلفن هوشمند به شما ارائه دهد.

در کنار عملکردهای ضروری پاکسازی، CCleaner برای اندروید دارای یک ابزار نظارت بر سیستم نیز هست و این ابزار به شما اجازه می دهد از مقدار استفاده برنامه های مختلف از CPU ، RAM و سطح دمای دستگاه مطلع شوید.

اگرچه این یک برنامه از بهترین های موجود برای Android است، به دلیل ارسال تبلیغات ناخواسته و جمع آوری اطلاعات کاربران بدون رضایت آنها، مورد انتقاد قرار گرفته است.

رتبه بندی در Play Store- 4.7

آمار بارگیری – بیش از ۵۰ میلیون

ویژگی های خاص CCleaner

  • ارائه به روزرسانی های جدید
  • ارائه گزینه هایی برای بررسی تأثیر فردی هر برنامه در فضای ذخیره سازی
  • امکان حذف گروهی برنامه ها

۴- Files By Google (پیشنهاد ما)

Files by Google Cleaner app Android

یک برنامه قابل اعتماد و آسان برای پاکسازی تلفن همراه اندروید شما، این برنامه هنگام پاکسازی فایل های اضافی، به کاربران توصیه می کند که یادداشت ها، عکس ها، برنامه های استفاده نشده و موارد دیگر را حذف کنند.

بهترین خصوصیت این برنامه این است که در درجه اول برنامه ای برای مدیریت فایل است و یک سرویس انتقال فایل آفلاین سریع ارائه می دهد و این آن را به یک گزینه عالی و همه جانبه تبدیل می کند. علاوه بر این ها Files by Google یک رابط کاربری دوستانه است که به کاربران کمک می کند تا فایل ها و پوشه های خود را مدیریت کنند و پیشنهادهای مفیدی را برای پاکسازی فایل ها قبل از اینکه فضای کاربران کم شود ارسال می کند. البته ممکن است در مقایسه با سایر برنامه های پاک سازی Android که در این لیست ذکر شده اند، فاقد برخی از ویژگی های لازم باشد.

رتبه بندی در Play Store- 4.6

آمار بارگیری – بیش از ۵۰۰ میلیون

ویژگی های خاص Files By Google

  • ارائه توصیه های هوشمندانه برای پاکسازی فایل ها
  • ارائه سرویس انتقال سریع فایل آفلاین
  • ارائه فیلترهای هوشمند برای دسترسی سریعتر به فایل ها

۵- Droid Optimizer

Droid Optimizer best cleaner apps

Droid Optimizer یکی از قدیمی ترین و سبک ترین برنامه های پاک سازی اندروید است. اگرچه رابط کاربری آن ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما می تواند در اکثر گوشی های اندروید کار پاکسازی را انجام دهد. همچنین این برنامه دارای یک تم تاریک نیز هست.

صفحه نمایش برنامه جزئیات RAM و همچنین فضای خالی باقیمانده را نشان می دهد. هنگام پاکسازی دستگاه خود، می توانید با یک ضربه برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را ببندید. همچنین می توانید حالت پاکسازی خودکار را انتخاب کنید.

بهترین ویژگی این برنامه این است که فاقد تبلیغات است.

به طور کلی، Droid Optimizer یکی از بهترین برنامه های پاک سازی اندروید است که می توانید در سال ۲۰۲۱ از آن استفاده کنید.

رتبه بندی در Play Store- 4.4

آمار بارگیری – بیش از یک میلیون

ویژگی های خاص Droid Optimizer

  • پاکسازی سریع

۶- Ace Cleaner

https://fossbytes.com/wp-content/uploads/2017/09/ace-min-576x1024.png

Ace Cleaner یک برنامه پاکسازی ساده اما کارآمد است که می تواند تجربه جدیدی در بهینه سازی تلفن به شما ارائه دهد. ویژگی های Ace Clean ، Ace Boost ، Quiet Notification ، Battery Saver و CPU Cooler ، Ace Cleaner می تواند عملکرد گوشی شما را تقویت و به حداکثر برساند.

این برنامه یکی از بهترین گزینه ها برای پاکسازی عکس های تکراری است و می تواند عکس های مشابه را در فضای ذخیره سازی شما پیدا کرده و آنها را حذف کند، البته این کار با تائید شما انجام می شود. Ace Cleaner با ویژگی های متفاوت و رابط کاربری بصری، به بهترین برنامه پاکسازی سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است.

رتبه بندی در Play Store- 4.6

آمار بارگیری – بیش از ۱۰ میلیون

ویژگی های خاص Ace Cleaner

  • Ace Boost برای متوقف کردن برنامه هایی که به طور خودکار شروع می شوند
  • حالت یکپارچه DND برای بی صدا کردن اعلان ها
  • ارائه یک ابزار پاکسازی ویژه برای فیس بوک
  • قفل برنامه یکپارچه

۳ تااز بهترین نرم افزارهای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی

۷-  AVG Cleaner

AVG Cleaner یکی دیگر از بهترین برنامه های پاکسازی اندروید است که می توانید امتحان کنید. این برنامه علاوه بر پاکسازی فایل های اضافی، می تواند در مدیریت فایل ها، تقویت حافظه و آنالیزعکس ها و پیدا کردن عکس های بی کیفیت یا تکراری به شما کمک کند.

این برنامه پاکسازی برنامه هایی را که به باتری آسیب می رسانند تجزیه و تحلیل می کند و از شما می خواهد بسته به نوع استفاده، آنها را متوقف یا حذف کنید. در داخل برنامه، به راحتی می توانید برنامه های پس زمینه را ببندید و عملکرد دستگاه را بهبود ببخشید. جدا از این ها، برنامه گزینه هایی برای صرفه جویی در مصرف باتری نیز ارائه می دهد.

اگرچه تبلیغات می تواند کمی آزار دهنده باشد، اما به طور کلی یک برنامه عالی برای پاکسازی تلفن شما است.

رتبه بندی در Play Store- 4.6

آمار بارگیری – بیش از ۵۰ میلیون

ویژگی های خاص AVG Cleaner

۸- Avast Cleanup & Boost

https://fossbytes.com/wp-content/uploads/2020/07/Avast-Cleaner-app-Android.jpg

بهترین برنامه های پاکسازی فایل اضافی گوشی:Avast یکی دیگر از برترین ارائه دهندگان آنتی ویروس است که در کنار آن یک برنامه پاکسازی نبز به کاربران ارائه کرده است. از نظر ویژگی ها، برنامه کاملاً مشابه AVG cleaner است و امکان تجزیه و تحلیل عکس ها و گزینه ای برایhibernate  کردن برنامه ها را ارائه می دهد.

از دیگر خصوصیات این برنامه امکان پاکسازی ایمن است. همچنین می توانید اندازه تصاویر را بهینه سازی کنید، البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای کاربران پولی در دسترس است. اگر واقعا می خواهید از شر فایل های اضافی خلاص شوید، Avast به عنوان بهترین برنامه پاک سازی اندروید در سال ۲۰۲۱ می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

رتبه بندی در Play Store- 4.6

آمار بارگیری – بیش از ۵۰ میلیون

ویژگی های خاص Avast Cleanup

  • بهینه سازی عکس ها
  • ارائه مشاوره

۷ تا از بهترین برنامه های مدیریت فایل اندروید (مدیریت پوشه)

۹- All-In-One Toolbox: Cleaner, Booster, App Manager

https://fossbytes.com/wp-content/uploads/2017/09/all-in-one-min-576x1024.png

همانطور که از نام آن پیداست، یک برنامه پاکسازی چند منظوره اندرویدی است که می تواند فراتر از یک برنامه پاکسازی فایل های اضافی عمل کند. این برنامه دارای بیش از ۳۰ ابزار برای افزایش بهره وری تلفن هوشمند شما است. مانند یک برنامه برای حذف اپلیکیشن های سیستم که حتی بدون روت نیز کار می کند. Boot Speedup ویژگی است که به شما اجازه می دهد هنگام راه اندازی مجدد تلفن خود، انتخاب کنید چه برنامه هایی (از جمله برنامه های سیستم) را باز کنید.

مدیر برنامه دارای گزینه هایی برای حذف یا نصب دسته ای برنامه ها و انتقال برنامه ها از حافظه تلفن به حافظه قابل جابجایی است. هدف All-In-One Toolbox ایجاد یک رابط کاربری سریعتر و تمیزتر است. همچنین این برنامه یکی از بهترین برنامه های پاکسازی رایگان برای Android به شمار می رود.

است.

رتبه بندی در Play Store- 4.5

آمار بارگیری – بیش از ۱۰ میلیون

ویژگی های خاص All-In-One Toolbox

  • ارائه کمپرسور عکس برای کاهش فضای اشغال شده با تصاویر با وضوح بالا
  • ارائه جستجوگر اطلاعات سخت افزار تلفن
  • امکن شناسایی فایل های بزرگ ذخیره شده در دستگاه شما
  • ارائه گزینه ای برای حذف پوشه های خالی و باقیمانده

۱۰- Cleaner For Android

یک برنامه برای پاکسازی ویروس برای تلفن های اندروید که دارای ویژگی های پاکسازی متنوعی است. این برنامه می تواند حافظه پنهان را حذف کند، RAM را تقویت کند و به طور دوره ای بدون دخالت کاربر اجرا شود. ویژگی Systweak’s battery saver آن می تواند برنامه های پس زمینه را که استفاده نمی شوند ببندد و همچنین دمای دستگاه را نشان دهد.

app manager برنامه می تواند برنامه هایی را که دیگر از آنها استفاده نمی کنید نمایش دهد. همچنین می توانید فایل های مخفی را در دستگاه خود مشاهده و حذف کنید.

علاوه بر این ها، می توانید از برنامه خود فایل های پشتیبان تهیه کنید و به اشتراک بگذارید. یا فایل های اضافی و تکراری را حذف کرده و با hibernator کردن برنامه ها و غیره از دستگاه خود بیشترین بهره را ببرید.

رتبه بندی در Play Store- 4.3

آمار بارگیری – بیش از ۱ میلیون

ویژگی های خاص Systweak

بهترین برنامه های پاکسازی فایل اضافی گوشی

  • ارائه ماژول WhatsApp برای مشاهده فایل های WhatsApp در یک مکان
  • ارائه ماژول اعلان برای خاموش کردن اعلان ها از برنامه های خاص
  • ارائه گزینه ای برای مشاهده، بایگانی، تغییر نام و حذف فایل های مخفی
  • مجهز به Game booster برای بهبود تجربه بازی