17
اکتبر

چگونه در واتساپ ایمن بمانیم

چگونه در واتساپ ایمن بمانیم:ایمنی و امنیت شما و پیام‌های شما برای ما مهم است. ما می‌خواهیم تا شما با ابزارها و ویژگی‌هایی که برای ایمن ماندنتان هنگام استفاده از واتساپ طراحی کرده‌ایم، آشنا شوید.

شرایط استفاده از خدمات ما

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در واتساپ ایمن بمانید، رعایت شرایط استفاده از خدمات ما است. شرایط استفاده از خدمات ما فعالیت‌هایی را (در وضعیت، عکس‌های نمایه یا پیام‌ها) که شامل اشتراک‌گذاری محتوای غیر قانونی، موهن، افترا آمیز، تهدید آمیز، تنفر آمیز، نژادپرستانه یا غیر اخلاقی و آنچه رفتار غیرقانونی یا نامناسب را تشویق کند باشد، منع می‌کند. اگر به این باور برسیم که کاربری شرایط استفاده از خدمات ما را نقض کرده است، حساب او را توقیف خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا دیدن نمونه‌هایی از آنچه تخطی از شرایط استفاده از خدمات ما محسوب می شود، لطفاً قسمت «شرایط مورد تایید استفاده از خدمات ما» را در شرایط استفاده از خدمات بخوانید. همچنین درباره مسدود کردن حساب‌های کاربری از اینجا بیشتر بدانید.

مراقب باشید که چه چیزی را به اشتراک بگذارید

شما را تشویق می‌کنیم تا قبل از تصمیم به اشتراک‌گذاری محتوا با مخاطبان واتساپ، به دقت فکر کنید. در نظر بگیرید آیا می‌خواهید دیگران هم آنچه فرستاده‌اید را ببینند یا خیر.

وقتی یک گفتگو، عکس، ویدیو یا پیام صوتی را با فرد دیگری در واتساپ به اشتراک می‌گذارید، آنها یک نسخه از پیام شما را خواهند داشت. آنها این توانایی را دارند که به دلخواه خود این پیام‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند یا بازارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قابلیت فقط یکبار مشاهده، این مطلب را بخوانید.

همچنین واتساپ ویژگی مکانی دارد که می‌توانید از آن برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود در پیام‌های واتساپ استفاده کنید. مکان خود را فقط با کسانی که به آنها اطمینان دارید، به اشتراک بگذارید.

درباره چگونگی استفاده مسئولانه از این مطلب بیشتر بدانید.

ویژگی‌های ایمنی و امنیتی

در واتساپ، ما ابزارهای کنترلی اولیه‌ای ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید متناسب با شرایط خود تنظیم کنید تا ایمن بمانید.

تنظیمات حریم خصوصی

تنظیمات حریم خصوصی خود را برای کنترل اینکه چه کسانی بتوانند اطلاعات شما را ببینند، تنظیم کنید. برای تنظیم آخرین بازدید، عکس نمایه یا وضعیت خود این گزینه‌ها را در اختیار دارید:

  • همه: آخرین بازدید، عکس نمایه یا وضعیت شما برای همه کاربران واتساپ در دسترس خواهد بود.
  • مخاطبان من: آخرین بازدید، عکس نمایه یا وضعیت شما فقط برای مخاطبان دفترچه تلفنتان در دسترس خواهد بود.
  • هیچ کس: آخرین بازدید، عکس نمایه یا وضعیت شما برای هیچ کس در دسترس نخواهد بود.

درباره این تنظیمات حریم خصوصی در: اندروید | iPhone بیشتر بدانید.

رسیدهای خواندن

می‌توانید رسیدهای خواندن را غیرفعال کنید. اگر رسیدهای خواندن را غیرفعال کنید، خود شما هم دیگر رسید خواندن ارسال یا دریافت نمی‌کنید. به خاطر داشته باشید که رسیدهای خواندن همیشه برای گفتگوهای گروهی فرستاده می‌شوند، حتی اگر آنها را در تنظیمات حریم خصوصی غیرفعال کنید. درباره رسیدهای خوانده شدن در اندروید، iPhone یا KaiOS بیشتر بدانید.

درباره این تنظیمات حریم خصوصی در: اندروید | iPhone بیشتر بدانید

مسدود کردن یا گزارش‌دهی مخاطبان و پیام‌ها

شما را تشویق می‌کنیم تا مطالب و مخاطبان مشکل ساز را به ما گزارش دهید. با مسدود کردن مخاطبان خاص یا گزارش‌دهی پیام‌ها یا مخاطبان در واتساپ می‌توانید تعامل خود با دیگران را کنترل کنید. وقتی عکس یا ویدیو فقط یکبار قابل مشاهده دریافت می‌کنید، می‌توانید حساب کاربری را به طور مستقیم از برنامه نمایش دهنده رسانه گزارش کنید. درباره اینکه هنگام استفاده از ویژگی‌های مسدود کردن و گزارش‌دهی ما چه اتفاقی می‌افتد و چگونه باید از آن استفاده کنید، از این مطلب بیشتر بدانید.

منابع بیشتر درباره ایمنی

چگونه در واتساپ ایمن بمانیم:اگر احساس می‌کنید خود یا فرد دیگری در معرض خطر آنی است، لطفاً با خدمات اورژانس محلی تماس بگیرید.

اگر باور دارید کسی قصد دارد به خود آسیب بزند و برای سلامت او نگران هستید، لطفاً با خدمات اورژانس محلی یا خط تماس پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید.

اگر با محتوایی برخورد داشتید که نشان‌دهنده سوء‌استفاده یا بهره‌کشی از کودکان بود، لطفاً با مرکز ملی کودکان مورد سوء استفاده قرار گرفته یا گم شده (NCMEC) تماس بگیرید. همچنین می‌توانید آن کاربر را گزارش کنید. درباره گزارش‌دهی از اینجا بیشتر بدانید. لطفاً در گزارش محتوای خود، هیچ عکسی از صفحه پیوست نکنید.