16
اکتبر

5 ترفند کاربردی Gmail

5 ترفند کاربردی Gmail:سلام دوستان. کمتر کسی هست که یک اکانت جیمیل نداشته باشد. بنابراین مهم است که با بخش های مختلف آن و تنظیمات جیمیل آشنا باشید. 5 ترفند جی‌میل که از آن ها کمتر شنیده اید را در این مقاله معرفی می کنیم. 5 ترفند کاربردی Gmail که بسیاری از کارهای شما را در ارسال نامه الکترونیکی راحت و سریع خواهند کرد.

گفتنی است Gmail تقریبا محبوب ترین سیستم پست الکترونیکی به شمار می رود و افرادی که از آن استفاده کرده اند خیلی سخت ممکن است به سراغ خدمات ایمیل دیگر شرکت ها بروند. کار با جیمیل راحت است و تقریبا تمام نیازهای کاربران را مرتفع نموده است که به صورت کاملا رایگان در اختیار همه قرار دارد. از جمله امانات جیمیل می توان به بایگانی خوب، پوشه بندی و فضای زخیره سازی، همسان بودن با تمام برنامه های دیگر گوگل و البته بسیاری از از برنامه های دیگر، امکان سفارشی کردن ظاهر آن و رابط کاربری قوی و زیبا.

هر ساله گوگل بر کیفیت خدمات جیمیل می افزاید و ویژگی های آن را قوی تر می کند اما شاید بسیاری از ما تنها به برخی از این ویژگی ها آگاه هستیم و به همان بسنده می کنیم در حالی که می توان از خصوصیات دیگر نیز برای سرعت بخشیدن به کارها و بهتر انجام شدنشان استفاده کرد.

5 ترفند کاربردی Gmail

1- زمان بندی ارسال ایمیل

این امکان در بسیاری از سیستم های پیام رسان نیز وجود دارد، شما پیامی را آماده می کنید ولی الان ارسال نمی کنید، یک زمان مشخص را تعیین می کنید تا در آن زمان به صورت خودکار ارسال شود. این پیام می تواند یک ایمیل کاری، یا مثلا پیام تبریک تولد باشد. برای زمانبندی یک پیام در جیمیل قبل از ارسال بر روی علامت فلش کنار دکمه ارسال کلیک کنید و Schedule send را انتخاب کنید تا کادر زیر باز شود.

5 ترفند کاربردی Gmail

2- Smart Compose

Smart Compose یکی از ویژگی های بسیار جذاب جدیدی است که اخیرا به Gmail اضافه شد. این ویژگی در صرفه جویی وقت شما بسیار موثر است. مثل حالت اتوکارکت در نرم افزار ورد عمل می کند و در هنگام تایپ نامه کلمات و حتی عبارات را به شما پیشنهاد می دهد. این مورد ابرای افرادی که نامه های با متن تکراری زیاد می نویسند خیلی کاربردی است.

5 ترفند کاربردی Gmail

شما می توانید این ویژگی را با روشن کردن گزینه “Writing suggestions on” از طریق تب General در تنظیمات Gmail خود فعال کنید. شما به طور پیش فرض پیشنهادات عمومی را دریافت خواهید کرد یا می توانید شخصی سازی را فعال کنید تا به گوگل اجازه دهید نوشته های شما را پیگیری کند و طبق آن ها به شما پیشنهادات بهتری را ارائه دهد.

3- ایمیل های محرمانه ارسال کنید

مثل مورد زمانبندی پیام، با اینکه درست در مقابل چشمان ما قرار دارد، اما ااز آن بی خبریم! برای فعال کردن ارسال محرمانه ایمیل کافیست روی آیکن قفل/ ساعت در پایین پنجره متن نامه کلیک کنید. کادر زیر باز می شود و شما می توانید تنظیمات درخواه خود را اعمال کنید. در گوشی خود روی دکمه منو سه نقطه ضربه بزنید و “Confidential mode” را انتخاب کنید.

confidential mode 01 - 5 ترفند کاربردی Gmail

این ویژگی امکان می دهد تا ایمیل های محرمانه ارسا کنید، یعنی بتوانید تاریخ انقضا برای ایمل ارسال شده تعیین کنید تا بعد از مدت تعیین شده به طور خودکار حذف شود. یا اینکه برای باز شدن ایمیل رمز عبور تعیین کنید و آن را به طرق مختلف برای گیرنده پیام ارسال کنید. شما می توانید محدودیت فوروارد، دانلود، کپی و یا پرینت ایمیل را ایجاد کنید. خیلی خوب بود نه؟  مقاله 5 ترفند کاربردی Gmail را ادامه می دهیم.

4- Nudges

این ویژگی تقریبا برای همه ما لازم است به خصوص افرادی که مشغله زیادی دارند و زیاد پیش می آید که یادشان برود به برخی از ایمیل ها پاسخ بدهند. ویژگی “Nudges”  در جیمیل را فعالی کنید و از آن لذت برید. برای فعال کردن آن به تنظیمات جی‌میل بروید و از تب General به پایین بروید.

5 ترفند کاربردی Gmail

با فعال کردن Suggest emails to reply to ایمیل هایی که احتمالاً پاسخ به آنها را فراموش کرده اید در بالای صندوق ورودی شما ظاهر می شوند و با فعال کردن Suggest emails to follow up on ایمیل های ارسالی که شاید پیگیری آنها لازم باشد در بالای صندوق ورودی شما ظاهر می شود.

5- جستجوی ایمیل با فیلتر تاریخ

5 ترفند کاربردی Gmail: این آخرین مورد است، اما خوب است و بیشتر افراد آن را نمی‌دانند. اگر تعداد زیادی ایمیل با یک گیرنده خاص و یا درباره یک موضوع خاص مبادله می‌کنید، نیازی نیست برای پیدا کردن یک ایمیل قدیمی به جستجو بین صدها ایمیل خود بپردازید.