19
سپتامبر

پیام رسان واتس اپ باز هم خبر ساز شد

پیام رسان واتس اپ باز هم خبر ساز شد

پیام رسان واتس اپ باز هم خبر ساز شد:در طی روزهایی که گذشت واتس اپ باز هم خبرساز شد. در جدیدترین خبری که منتشر شد، به نظر می رسد امنیت این برنامه باز هم زیر سوال رفته است. بعد از اینکه تعداد کاربرانیکه از این اپلیکیشن استفاده می کردند روز به روز بیشتر میشد، سازندگان آن اعلام کردند که این اپلیکیشن پیام رسان از سیستم End to End Encrypted پشتیبانی می کند. این به معنی امنیت بالای یک پیام رسان تلقی می شود.

چرا که هیچ فردی نمی تواند به هیچ نحوی به پیام های خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. اما ظاهرا این موضوع حقیقت ندارد و اصطلاحا این برنامه رمزگذاری سرتاسری ندارد. اگر این موضوع اثبات شود به شدت می تواند اثر منفی بر روی کاربران بگذارد. چرا که در حال حاضر واتساپ سعی می کند که با ویژگی های خوبی که به برنامه اضافه می کند رضایت کاربرانش را بیشتر جلب کند.

آیا پیام های خصوصی در واتس اپ امن هستند؟

پیام رسان واتس اپ باز هم خبر ساز شد : سیستم End to End Encrypted برای یک پیام رسان، امنیت آن را تضمین می کند. یعنی ارسال کننده و دریافت کننده پیام تنها افرادی هستند که به آن در گوشی موبایل، تبلت یا نسخه وب برنامه دسترسی دارند. اما به تازگی اعلام شد این ویژگی در واتساپ حقیقی نیست. یک سازمان غیردولتی اعلام کرد که فیس بوک و واتس اپ امکان دسترسی به پیام های خصوصی افراد را دارند.

هرچند این موضوع از سمت فیس بوک و واتساپ کذب اعلام شد. ولی افزودن ویژگی های متعدد اگر این پیام رسان از امنیت کافی برخوردار نباشد، بی اعتبار خواهد کرد. حتی اگر این دسترسی به پیام ها، از طریق کارمندان خود فیس بوک و واتس اپ باشد. ظاهرا سیستم Whatsapp به گونه ای است که از طریق هوش مصنوعی می توان به تمام محتواها، چه پیام های متنی و چه ویدئو و عکس دسترسی داشت.

همچنین در خبر دیگری اعلام شد ه در برنامه پیام رسان واتساپ، امکان انتقال تاریخچه پیام ها از گوشی آیفون به گوشی موبایل سامسونگ فراهم شده است. یعنی اگر قصد انتقال از iOS به اندروید را دارید می توانید از این ویژگی بهره ببرید.