14
آگوست

آنتی ویروس چه اهمیتی دارد و چگونه امنیت کامپیوتر شما را حفظ می کند؟

آنتی ویروس

اهمیت آنتی ویروس در چیست؟

 

در حالی که اینترنت در حال تکامل است و شبکه‌های کامپیوتری بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، امنیت شبکه به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان تبدیل می‌شود. شرکت‌های بزرگ فعال در بخش امنیت نرم افزاری در حال طراحی و ساخت محصولات نرم افزاری هستند که برای محافظت در مقابل حملات خارجی مورد نیاز است. شما در این کنار با افزایش امنیت کامپیوتر شانس اختلال در حریم خصوصی، هویتی، سرقت اطلاعات و غیره را توسط مهاجمان کاهش می‌دهید.

همه اطلاعات شما از قبیل نرم افزار، اسناد، آهنگ، فیلم و اطلاعات شخصی دیگر همواره در خطر سرقت و کپی توسط مهاجمان و اشخاصی که حریم خصوصی را نقض می‌کنند هستنند. این سرقت اطلاعات و حملات مخرب به دلیل افزایش روز افزون ابزارهای پیچیده هک است و اینکه با وجود گسترده این ابزارها در اینترنت در حال حاضر دیگر نیازی به هوش فوق‌العاده بالا و مهارت های سطح بالای کامپیوتری برای هک کردن و نفوذ به کامپیوترها و شبکه‌ها نیست و این قضیه نگرانی سازمان‌ها و اشخاص را در مورد اطلاعات محرمانه و ارزشمند دو چندان می‌کند.

اما اگر سرور یا کامپیوتر شما آلوده به ویروس شد در اینجا شما نیاز به یک آنتی ویروس قدرتمند و عین حال ایمن داریدکه در برابر خطرات احتمالی از سیستم شما محافظت کند.

در حال حاضر مقابله با ویروس ها به دو طریق نصب انتی ویروس ها و برنامه های امنیتی شبکه کافی است؛

البته در کامپیوتر های شخصی دیوار آتش یا فایروال در انواع سیستم عامل های جدید دارای فایروال هستند .

فایروال از انواع برنامه های امنیتی است که از نفوذ نرم افزار های آلوده و مزاحم جلوگیری میکند.