برای حفظ ایمنی سیستم خود در برابر خطرات احتمالی و هنگ کردن , آنتی ویروس نود 32 شرکت اطلس سیستم را دانلود و نصب نمایید. برای خرید اشتراک به فروشگاه اطلس مراجعه کنید.
10
آگوست

کرونای دلتا دارای چه علایمی است؛ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

برای حفظ ایمنی سیستم خود در برابر خطرات احتمالی و هنگ کردن , آنتی ویروس نود 32 شرکت اطلس سیستم را دانلود و نصب نمایید.  برای خرید اشتراک به فروشگاه اطلس مراجعه کنید.

سرماخوردگی در تابستان شایع نیست!

در فصل تابستان و در ماه مرداد، سرماخوردگی به هیچ عنوان شایع نیست و افراد هر علامت سرماخوردگی‌ای که پیدا کردند آن را کرونا حساب کنند و با شروع علائم در خانه بمانند. افرادی که دچار علائم سرماخوردگی شده‌اند در خانه، خود را از سایر اعضای خانواده جدا کنند و در اتاق مجزا حضور داشته باشند تا سایر افراد خانواده را نیز گرفتار بیماری نکنند.

توصیه‌هایی به بیماران دارای علائم

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه مبتلایان کرونا، حتماً مایعات زیاد مصرف کنند، تصریح کرد: افراد دارای علائم کرونا میوه و سبزیجات کافی مصرف کنند؛ اگر تب کردند از داروی استامینوفن استفاده کنند.

افراد دارای علائم چه زمانی به پزشک مراجعه کنند؟

وی با بیان اینکه معمولاً حدود 85 درصد بیماران بهبود می‌یابند، خاطرنشان کرد: اگر تب بیمار، بیش از سه روز به طول انجامید یا دچار تنگی نفس، سرفه مکرر، درد قفسه سینه شد حتماً به پزشک مراجعه کند و در غیر این صورت در موارد خفیف مراجعه به بیمارستان و انجام سی‌تی‌اسکن الزامی نیست.

دریافت واکسن کرونا چقدر به تسکین عوارض دلتا ویروس کمک می‌کند؟

اگر چه گونه‌های جدید ویروس کرونا می‌توانند عملکرد واکسن‌ها را مختل کنند، اما به نظر می‌رسد که دریافت دو دوز از واکسن‌هایی مانند فایزر و آسترازنکا ایمنی لازم در برابر گونه دلتا ویروس کرونا را فراهم می‌کند. میزان تأثیرگذاری هر دو واکسن ذکر شده بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

محققان معتقدند که واکسن‌های کوواکسین و مدرنا نیز قادر هستند تأثیر گونه دلتا ویروس کرونا را خنثی کنند بنابراین دریافت این واکسن‌ها خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد البته در بعضی موارد نیز ممکن است فرد با وجود این که واکسن کرونا را دریافت کرده است اما به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شود به احتمال بسیار زیاد بار ویروسی کم خواهد بود و علائم خفیفی را تجربه خواهد کرد.

میزان شیوع گونه دلتا ویروس کرونا چقدر است؟

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر دارد علاوه بر این عواملی مانند میزان واکسیناسیون، تغییر فصل و رعایت قوانین پیشگیرانه توسط افراد بر میزان شیوع این گونه از ویروس کرونا تأثیر می‌گذارد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا مشخصات گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مشخص شود.

برای حفظ ایمنی سیستم خود در برابر خطرات احتمالی و هنگ کردن , آنتی ویروس نود 32 شرکت اطلس سیستم را دانلود و نصب نمایید.

برای خرید اشتراک به فروشگاه اطلس مراجعه کنید.