اپل؛ ارزشمندترین برند جهان
16
ژوئن

اپل؛ ارزشمندترین برند جهان

ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است.

اپل؛ ارزشمندترین برند جهان

ر نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ)، اپل با کنار زدن آمازون از جایگاه برتر، عنوان باارزش‌ترین برند جهان را برای نخستین بار در سه سال گذشته تصاحب کرد.

ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش‌ترین برند جهان نام گرفته بود.

برند فشن لویی ویتون که متعلق به شرکت LVMH است، نخستین برند لوکسی است که در میان ۱۰ برند برتر قرار گرفت. ارزش این برند با وجود بازگشت کند مصرف کنندگان پس از پاندمی کووید، رشد ۶۴ درصد داشت و به ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید. شرکت تسلا با ۱۸ پله صعود، در رتبه بیست و نهم ایستاد و با افزایش علاقه به خودروهای برقی، به برترین برند خودرو تبدیل شد.

هدف از نظرسنجی کانتار، نشان دادن تاثیر برند بر ارزش بازار یک شرکت و توانایی آن در فروش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰ میلیون مشترک برای خدماتی شامل سرگرمی و ابری داشت. با این حال قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۲۵ درصد ریزش کرده است.

ارزش سهام شرکت اپل در روز دوشنبه، با یک صعود خیره کننده در طول دهه گذشته، به مرز 3 تریلیون دلار نزدیک شد.

سهام این شرکت در روز دوشنبه کمی بیش از 2 درصد کاهش یافت و روی 175.74 دلار بسته شد و روند صعودی که در ابتدای معاملات داشت و به 182.86 نزدیک شده بود را معکوس کرد. در صورت رسیدن به قیمت 182.86 دلار، ارزش بازار اپل به 3 تریلیون دلار می رسید.

بر اساس این گزارش، سهام اپل در طول هفته گذشته حدود 11 درصد افزایش یافت و به صعود بیش از 30 درصدی خود نسبت به سال گذشته ادامه داد.