03
فوریه

اینستاگرام احتمالاً به‌زودی امکان ساخت ریلزهای طولانی‌تر را فراهم خواهد کرد

اینستاگرام احتمالاً به‌زودی امکان ساخت ریلزهای طولانی‌تر را فراهم خواهد کرد

اینستاگرام احتمالاً به‌زودی امکان ساخت ریلزهای طولانی‌تر را فراهم خواهد کرد:اگر شما هم از محدودیت ۶۰ ثانیه‌ای اینستاگرام در ساخت ریلز (Reels) ناراضی هستید، خبر خوش این است که طبق گزارش‌های جدید، این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد برای رقابت با تیک‌تاک، امکان ساخت ریلزهایی با مدت طولانی‌تر را ارائه دهد.

به‌گزارش XDA، یکی از افشاکنندگان خبرهای مربوط به اینستاگرام به نام الساندرو پالوزی اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی در حال بررسی امکان ایجاد ریلزهای طولانی‌تر است. کاربران اینستاگرام درحال‌حاضر می‌توانند ریلزهایی با حداکثر زمان ۶۰ ثانیه بسازند؛ اما این محدودیت احتمالاً در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد و امکان ساخت ریلز‌هایی تا ۹۰ ثانیه دردسترس قرار خواهد گرفت.

اسکرین‌شاتی که پالوزی به‌اشتراک گذاشته، است نشان می‌دهد که هنگام فیلم‌برداری ریلز، قابلیتی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد محدودیت ویدئو را روی ۹۰ ثانیه تنظیم کند.

ریلز ۹۰ ثانیه ای اینستاگرام

توجه کنید که قابلیت ساخت ریلز ۹۰ ثانیه‌ای هنوز برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار نگرفته و اینستاگرام نیز خبر این تغییر را رسما تأیید نکرده است. شایان‌ ذکر است قابلیت ریلز در ابتدا فقط امکان ساخت ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای را ارائه می‌داد که پس از مدتی، محدودیتش به ۳۰ ثانیه تغییر کرد. در ژوئیه‌ی سال گذشته، بار‌دیگر شاهد تغییر این محدودیت و رسیدن آن به ۶۰ ثانیه بودیم.

اگر اینستاگرام محدودیت ویدئوها را برای بخش ریلز افزایش دهد، چندان تعجب نخواهیم کرد؛ زیرا رقیب اصلی این پلتفرم اجتماعی، تیک‌تاک، درحال‌حاضر به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدئوهایی با زمان بسیار طولانی بسازند. در جولای سال گذشته، این سرویس محدودیت ویدئوهای خود را از ۶۰ به ۱۸۰ ثانیه افزایش داد.

هنوز نمی‌دانیم اینستاگرام دقیقاً چه‌ زمانی محدودیت ریلز را به ۹۰ ثانیه تغییر خواهد داد. قابلیت ریلز از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰، محبوبیت زیادی بین کاربران اینستاگرام به‌دست آورد و به‌خصوص در هند بسیار پرکاربرد است؛ جایی‌که ممنوعیت تیک‌تاک به اینستاگرام اجازه داد به‌سرعت به‌عنوان جایگزینی عالی برای تیک‌تاک دردسترس کاربران قرار گیرد.

اینستاگرام احتمالاً به‌زودی امکان ساخت ریلزهای طولانی‌تر را فراهم خواهد کرد:ایسنتاگرام اخیراً برای رقابت با ویژگی بیت‌موجی اسنپ، پشتیبانی از آواتارها را به پلتفرمش اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد آواتارهای سه‌بعدی خود را در استوری‌ها و پیام‌های الکترونیکی به‌اشتراک بگذارند؛ البته این ویژگی درحال‌حاضر فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا و مکزیک دردسترس است.