اپل ارزشمندترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ است
27
ژانویه

اپل ارزشمندترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ است

اپل

بر اساس لیست منتشرشده از سوی Brand Finance، برند اپل با ارزش 355.1 میلیارد دلار به عنوان ارزشمندترین برند جهان در سال 2022 شناخته شده است. آمازون نیز با 5 میلیارد دلار کمتر در رده‌ی دوم این لیست قرار دارد.

حضور اپل در رتبه‌ی اول این لیست چندان دور از انتظار نبود چرا که این شرکت در سال گذشته نیز در همین جایگاه قرار داشت و عرضه‌ی سری آیفون ۱۳ باعث شد تا این غول فناوری به حضور خود در رده‌ی اول لیست ارزشمندترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه دهد. ارزش اپل نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته و تعداد کاربران محصولات این شرکت نیز نسبت به قبل بیشتر شده است. در واقع ارزش فعلی برن در بازار بین‌المللی بیشتر از ارزش هر برند دیگری در تاریخ است.

۲۰۲۱ سال چالش‌برانگیزی برای تمام سازندگان گوشی‌های هوشمند بود ولی اپل در نهایت توانست بر بیشتر این چالش‌ها غلبه کند. اگرچه این شرکت قربانی بحران کمبود تراشه شده و در حال حاضر تولید برخی از گجت‌های اپل کاهش پیدا کرده، اما مطابق معمول تقاضای بالایی برای محصولات اپل وجود دارد و با توجه به قیمت بالای آن‌ها، این شرکت همچنان سود هنگفتی را در ازای فروش این محصولات دریافت می‌کند.

بهره‌گیری دوبین اولترا واید از فوکوس خودکار و نمایشگر ۱۲۰ هرتز جذاب باعث شده که آیفون ۱۳ پرو هم در لیست برندگان ۲۰۲۱ اپل قرار بگیرد. باتری این گوشی ۱۰ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی است که به لطف همین مشخصه، برای تماشای ویدیوها از ۴ ساعت عمر باتری بیشتری بهره‌مند می‌شوید. سال گذشته آیفون ۱۲ پرو گوشی خیلی خوبی نبود زیر در مقایسه با مدل پرو مکس ضعف‌های مهمی داشت. اما امسال اپل به آیفون ۱۳ پرو توجه بیشتری نشان داده و به غیر از اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری دیگر هیچ تفاوتی با مدل پرو مکس ندارد