سامسونگ بهدلیل گمراهکردن مشتریان گوشیهای هوشمند
سامسونگ بهدلیل گمراهکردن مشتریان گوشیهای هوشمند خود و ادعاهای نادرست دربارهی قابلیتهای آنها در برخی تبلیغات، ۹٫۸ میلیون دلار جریمه شده است.
سامسونگ در استرالیا بهدلیل گمراهکردن مشتریان خود دربارهی یکی از ویژگیهای گوشیهای هوشمند سری گلکسی خود، با اتهاماتی مواجه شده است و اکنون باید میلیونها دلار بهعنوان جریمه پرداخت کند.
قاضی دادگاه فدرال استرالیا، براندن مورفی، به غول فناوری کرهای دستور داده بود که در مدت ۳۰ روز ۱۴ میلیون دلار استرالیا (تقریباً معادل ۹٫۸ میلیون دلار آمریکا) بهعنوان جریمه پرداخت کند. علاوهبراین، سامسونگ باید ۱۴۰ هزار دلار بهعنوان هزینهی دادرسی به کمیسیون رقابت و مصرفکنندهی استرالیا بپردازد. این کمیسیون بهمدت چهار سال تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است تا به نتیجه برسد.
سامسونگ بهدلیل گمراهکردن مشتریان گوشیهای هوشمند خود دربارهی ادعای مقاومت دربرابر آب برای سری گلکسی، جریمه شده است. بهگزارش Gizmochina، ادعاهای نادرست سامسونگ دربارهی مقاومت برخی گوشیهای این شرکت دربرابر آب در ۹ آگهی بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مطرح شده است. مدلهایی که مشمول این ادعا میشوند عبارتاند از:گلکسی A7 2017، گلکسی A5 2017، گلکسی S7 Edge، گلکسی S7، گلکسی S8، گلکسی S8 Plus و گلکسی نوت ۸. درحالحاضر سامسونگ بحثی دربارهی پرداخت مبلغ جریمه ندارد.
- قابلیت Repair Mode سامسونگ هنگام تعمیر گوشی، دادههای شخصی کاربران را مخفی میکند
- سامسونگ شایعات را تکذیب کرد: تولید پردازندههای Exynos متوقف نمیشود
جریمههای اعمالشده برای سامسونگ بهدلیل استفاده از گوشیهای هوشمند این شرکت در استخرها و آب دریا بوده که مشکلاتی برای دارندگان آنها بهوجود آورده است. بااینحال، مدلهای اشارهشده فقط دربرابر پاشش آب مقاومت دارند، نه اینکه بتوان آنها را در آب غوطهور کرد. علاوهبراین، سامسونگ در یکی از آگهیهای خود نشان میدهد گوشیهای این شرکت حتی پس از خیسشدن میتوانند شارژ شوند؛ فرایندی که درواقع به درگاه شارژ گوشی آسیب میرساند.
0 دیدگاه