فیس‌بوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در آمریکا
19
جولای

فیس‌بوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در آمریکا

 نسل‌های جوانتر همچون نسل Z که با استفاده از فیس‌بوک رشد نکرده‌اند ترجیح می‌دهند وقتشان را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند تیک‌تاک، که برایشان امکان خودابرازی خلاقانه را فراهم می‌آورد، بگذرانند.  

یک تحقیق پرسش‌نامه‌ای اخیر از 631 نفر در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان کاربران این کشور است.
 
بر پایه نتایج این تحقیق، 49.3% از پاسخدهندگان از این پلتفرم استفاده می‌کردند و اینستاگرام با حدود 20% پس از آن، در جایگاه دوم، قرار دارد. سایر شبکه‌های اجتماعی همچون تیک‌تاک با 13% و توئیتر با 11.5% و اسنپچت با 5.7% در رده‌های بعدی هستند. این نتایج با آمارهای منتشرشده توسط وبسایت استاتیکا همخوانی دارد که فیس‌بوک را بزرگترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی در جهان، با حدود 3 میلیارد عضو، اعلام کرده بود.
 
البته وضعیت در حال تغییر است و ممکن است پیشتازی فیس‌بوک خیلی دوام نداشته باشد. وبسایت TechCrunch در ماه فوریه گزارش داد که فیس‌بوک به اندازه قبلترها در حال رشد نیست و دیگر اعضای جدید به خود جذب نمی‌کند. همچنین گاردین گزارش می‌دهد که این پلتفرم با رقابت شدیدی از سوی شبکه اجتماعی تیکتاک (که به سرعت در حال رشد است و به طور خاص در میان نوجوانان و جوانان محبوبیت یافته) مواجه است.

چه کسانی از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و چرا؟
در بررسی آماری دقیقتر مشخص می‌شود که، در آمریکا، بیشتر کاربران فیس‌بوک زن هستند. تا مارس 2022، آمارها نشان می‌دهد که پایگاه کاربرانمتشکل از 54% زن و 46% مرد است. همچنین بیش از همه نزد نسل هزاره که بین 25 تا 34 سال سن دارند محبوبیت دارد. فوربس گزارش داده است که یکی از دلایل کشیده شدن نسل هزاره به سمت فیس‌بوک این است که آنها مصرف‌کننده محتوا هستند و مانند نسل Z تولیدکننده محتوا نیستند.
 
از سوی دیگر نسل‌های جوانتر همچون نسل Z که با استفاده از فیس‌بوک رشد نکرده‌اند ترجیح می‌دهند وقتشان را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند تیک‌تاک، که برایشان امکان خودابرازی خلاقانه را فراهم می‌آورد، بگذرانند.   
 
در رابطه با زمان صرف شده در این شبکه اجتماعی هم، آمارهای Statista نشان می‌دهد که، متوسط زمانی که یک فرد در آمریکا در فیس‌بوک صرف می‎‌کند 33 دقیقه در روز است.