11
سپتامبر

دستیابی اینتل و برودکام به سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای‌ با فناوری وای‌‌فای 7

دستیابی اینتل و برودکام به سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای‌ با فناوری وای‌‌فای 7

دستیابی اینتل و برودکام به سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای‌ با فناوری وای‌‌فای 7:اینتل و برودکام با برگزاری نمایش مشترکی توانایی استاندارد جدید وای‌فای 7 را در دستیابی به سرعت‌های خیره‌کننده نشان دادند. استاندارد جدید با سرعت ۵/۸ گیگابیتی سال ۲۰۲۴ تکمیل می‌شود.

هفته‌ی جاری، برودکام و اینتل برای اولین‌بار محصول مشترکی را با استاندارد وای‌فای 7 با موفقیت به‌نمایش گذاشتند که می‌تواند نقطه‌ی عطفی در راه رسیدن به استاندارد بعدی وای‌فای باشد. انتظار می‌رود وای‌فای 7 که به 802.11be نیز مشهور است، در سال‌های نزدیک همه‌گیر شود.

اینتل و برودکام در نمایشی مشترک یکی از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌‌های این شرکت‌ها را به مودم وای‌فای 7 برودکام متصل کردند و موفق شدند به سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه دست یابند. نمایش مذکور توانایی خیره‌کننده‌ی استاندارد جدید را به‌خوبی به‌نمایش کشید که می‌تواند با جهشی بزرگ از سرعت ۱/۷ گیگابیت‌برثانیه‌ای وای‌فای 6 یا 802.11ax سرعت بی‌نظیر ۵ گیگابیتی را به کاربر هدیه دهد.

وای فای 7 اینتل و برودکام

وای‌فای 7 افزون‌بر داشتن سرعت اتصالی تا ۵/۸ گیگابیت‌بر‌ثانیه، از فرکانس‌ها و کانال‌های پهنای باند جدیدی بهره‌مند است که می‌تواند اتصالات پایدار هم‌زمان بیشتری را برای دستگاه‌های متعدد فراهم کند. درحالی‌که وای‌فای 6 توانایی دسترسی به کانال‌های پهنای‌باند ۲۰، ۴۰، ۸۰ و ۱۶۰ مگاهرتزی را در فرکانس‌های ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز دارد، وای‌فای 7 به کانال‌ ۳۲۰ مگاهرتزی و فرکانس ۶ گیگاهرتزی نیز دسترسی دارد و می‌تواند به‌طور هوشمند میان تمامی این کانال‌ها و فرکانس‌ها جابه‌جا شود که پایداری بیشتری به‌ارمغان می‌آورد. اینتل معتقد است وای‌فای 7 می‌تواند درزمینه‌ی فناوری‌های نوظهوری مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و استریم چندرسانه‌ای 16K کاربردی باشد.

اگرچه وای‌فای 6E نیز از فرکانس ۶ گیگاهرتزی برای فراهم‌کردن پهنای باند بیشتر پشتیبانی می‌کرد، با استقبال شرکت‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار مواجه نشد. به‌دنبال همه‌گیری کرونا و مشکلات به‌وجودآمده در زنجیره‌های تأمین کالا، تولیدکنندگان ترجیح دادند تا زمان ورود استاندارد جدید وای‌فای 7 منتظر بمانند؛ چراکه تولید محصولات سازگار با وای‌فای 6E در آن مقطع اصلاً مقرون‌به‌صرفه نبود. پیش از رونمایی آیفون 14 در روزهای اخیر، بسیاری پیش‌بینی کرده بودند که محصول جدید اپل از وای‌فای 6E بهره‌مند باشد؛ ولی مشخصات رسمی گوشی‌های مذکور نشان می‌دهد که غول گوشی‌ساز آمریکایی نیز تمایلی به استفاده از این استاندارد نداشته است و تا معرفی آیفونی با فناوری وای‌فای 7 باید مدن زیادی صبر کنیم.

ماه گذشته، اینتل اعلام کرد که لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای مجهز به وای‌فای 7 در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به‌شکل انبوه روانه‌ی بازار می‌شوند. سایر شرکت‌ها نیز با استفاده از مشخصات اولیه‌ی وای‌فای 7 سخت‌افزار آن را به‌نمایش گذاشته‌اند. احتمال دارد مؤسسه‌ی مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) در سال ۲۰۲۴ مشخصات وای‌فای 7 را کامل کند.

مودم Magic BE18000 شرکت H3C

دستیابی اینتل و برودکام به سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای‌ با فناوری وای‌‌فای 7:برای مثال، دی‌ماه گذشته مدیاتک استاندارد جدید وای‌فای را با تکیه‌بر سخت‌افزارهای اختصاصی خودش در رویداد CES به‌نمایش گذاشت. کوالکام نیز که از سال ۲۰۱۹ رؤیای وای‌فای 7 را در سر می‌پروراند، سرانجام تراشه‌ی پلتفرم اگنوستی FastConnect 7800 خود را در رویداد MWC اسفند سال گذشته رونمایی کرد. درحال‌حاضر، تنها روتر وای‌فای 7 موجود را می‌توان Magic BE18000 شرکت H3C دانست که نرخ PHY آن حداکثر به ۱۱۴۸ تا ۱۱۵۳۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد.