همکاری سونی و هوندا برای تولید خودروهای الکتریکی
08
مارس

همکاری سونی و هوندا برای تولید خودروهای الکتریکی

شرکت‌ها‎ی سونی و هوندا از امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه طراحی و بازاریابی خودروهای الکتریکی خبر دادند.

اگرچه هنوز قرارداد میان این دو شرکت نهایی نشده اما قصد دارند تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک، فروش محصولات الکتریکی خود را از سال ۲۰۲۵ آغاز کنند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، هوندا طراحی، تولید و بازاریابی این محصولات را بر عهده خواهد داشت و سونی نیز پلتفرم حرکتی آن را توسعه خواهد داد.

با شکل‌گیری این همکاری، می‌‎توان از تخصص هوندا در ساخت و فروش محصولات و تجربه سونی در تولید سنسورهای تصویری، پلتفرم‌ها‎ی حرکتی و سیستم‌ها‎ی اطلاعاتی-سرگرمی‌‎به بهترین شکل بهره برد.

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در این رابطه گفت: اگرچه سونی و هوندا شرکت‌ها‎یی هستند که ویژگی‌ها‎ی مشترک تاریخی و فرهنگی زیادی دارند اما حوزه‌ها‎ی تخصصی فناوری این دو شرکت کاملا متفاوت از هم است. بنابراین، من معتقدم با این همکاری که نقاط قوت دو شرکت را گرد هم می‌‎آیند، فرصت‌ها‎ی زیادی برای آینده حمل‌ونقل ایجاد خواهد شد. 

این سرمایه‌گذاری مشترک می‌‎تواند به هوندا کمک کند تا مسیر خط تولید خود را به سمت خودروهای الکتریکی و تحقق این هدف تا سال ۲۰۴۰ تغییر دهد. این شرکت به نسبت دیگر خودروسازان، گام‌ها‎ی محکمی‌‎را برای حضوری پررنگ در این بازار نوظهور برنداشته و تنها خودروی الکتریکی هوندا که منحصرا در کشورهای اروپایی عرضه می‌‎شود، Honda E نام دارد.  

سونی نیز از این همکاری به عنوان «پر کردن جهان با احساسات از طریق قدرت خلاقیت و نوآوری» یاد کرد. این عبارات احتمالا بیانگر این هستند که این شرکت به دنبال استفاده از تکنولوژی‌ها‎ی پیشرفته و سیستم‌ها‎ی اطلاعاتی-سرگرمی‌‎فانتزی در فضای داخل کابین است که می‌‎تواند به کاربران کمک کند تا لحظات خسته‌کننده ماندن در ترافیک را فراموش کنند.

هوندا همچنین مدعی شد که مهندسان این شرکت در حال کار روی یک سیستم حرکتی جدیدی هستند که با تمرکز روی ایمنی، سرگرمی‌‎و وفق‌پذیری توسعه خواهد یافت. این توافقنامه همکاری در حالی میان سونی و هوندا امضا شد که سونی اخیرا از دو خودروی الکتریکی با طراحی خاص و آینده‌نگرانه به نام‌ها‎ی Vision-S و Vision-S ۰۲ رونمایی کرد.  

مدل نخست یعنی Vision-S ویترینی از توانمندی‌ها‎ی مهندسان سونی بود به طوری که در این خودرو، از ۳۳ سنسور مختلف، فناوری صوتی ۳۶۰ Reality Audio، نمایشگرهای عریض، سیستم رانندگی خودران و… استفاده شد که می‌‎تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند