ساتیا نادلا: متاورس دنیایی بدون مرز از بازی‌هاست
06
فوریه

ساتیا نادلا: متاورس دنیایی بدون مرز از بازی‌هاست

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیس بوک( که جدیدا نام خود را به Meta تغییر داده)، متاورس را دنیایی مجازی و سه بعدی معرفی کردند که افراد در آن می‌توانند با استفاده از آواتارها با یکدیگر آشنا شده و تعامل داشته باشند. کاربران نیز بلافاصله شروع به مقایسه این دنیای جدید با دنیای بازی‌های ویدیویی کردند. مدیرعامل مایکروسافت این هفته اعلام کرد که تجربه این شرکت در زمینه بازی‌های ویدیویی در دنیای متاورس کارآمد خواهد بود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت جدیدا در مصاحبه‌ای با نشریه Financial Times شرکت کرد و در این مصاحبه از پتانسیل‌های متاورس و شباهت‌های آن با دنیای بازی‌های ویدیویی صحبت کرد. وی در آخر صحبت‌های خود نتیجه گیری کرد که این دو مقوله عملا در یک دسته بندی قرار می‌گیرند.

نادلا در این جلسه به ۲۰ سال تجربه کنسول بازی ایکس‌باکس و طیف متنوع بازی‌هایی که مخصوص این کنسول توسط مایکروسافت ساخته شد، اشاره کرد و گفت:« خیلی زود زمانی می‌رسد که آواتارها یا هولوگرام‌های ما یا حتی نسخه دو بعدی از آنها، به جای ما در اتاق کنفرانس جلسه تشکیل خواهند داد.»

نقشه جدید زاکربرگ برای بشر: جهان مجازی متاورس در حال خلق شدن است - گجت نیوز

نادلا در ادامه اعلام کرد که  ابزارهای ساخت بازی به زودی در دسترس طیف گسترده‌تری از کاربران متاورس قرار خواهد گرفت. یکی از مثال‌هایی که نادلا در این جلسه به آن اشاره کرد، نسخه شبیه سازی یک کارخانه دیجیتالی بود. به عقیده نادلا، نسل جدید همین حالا نیز به استفاده از آواتارها در دنیای بازی‌های ویدیویی عادت دارند و به همین دلیل  استفاده از آواتارها در دیگر زمینه‌ها نیز برای آنها ساده‌تر خواهد بود.

نادلا در ادامه مصاحبه طولانی  خود، به دیگر موضوعات نیز اشاره کوتاهی کرد مثلا آینده بازار کار شغل‌های دور کاری و اینترنتی که افراد تنها با استفاده از آواتارهای خود می‌توانند هویت‌های ثابت داشته و وظایف شغلی خود را از طریق آنها انجام دهند.

بر اساس گزارش‌های جدید، عملی کردن ایده‌های مایکروسافت در دنیای متاورس برای این شرکت دردسر ساز شده است. مایکروسافت عرضه نسخه جدیدتر HoloLens که با همکاری سامسونگ طراحی شده را کنسل کرد و بسیاری از کارمندان این حوزه، با هدف پیوستن به Meta، مایکروسافت را ترک کردند.