سونی دفاتر اصلی خود را می فروشد!
05
فوریه

سونی دفاتر اصلی خود را می فروشد!

همانطور که مطلع هستید اینروزها اکثر کمپانی های معروف تولید کننده اسمارت فون درگیر مشکلات مالی هستید. سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و میدانیم که نیز چند ماهی است که در حال ضرر دهی می باشد. جدیدا نیز کمپانی ها راهی تازه برای تزریق پول نقد به کمپانی ها خود یافته اند، “فروش دفاتر مرکزی خود و اجاره مجدد آن ها”! سونی نیز امسال دو مرتبه دست به چنین اقدامی زد. ابتدای امر حدودا دو ماه پیش دفتر مرکزی در نیویورک به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار فروخته شد و پول نقد حاصل از این فروش به سرمایه کمپانی تزریق شد. حالا و در تازه ترین اقدام سونی دفتر مرکزی خود را نیز در توکیو به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار به فروش رسانده است. البته سونی بلافاصله این دفتر را به مدت پنج سال از صاحبان جدید آن اجاره نموده است. حال باید دید چگونه از این ۲.۳ میلیارد دلار پول نقدی که به حزانه اش واریز شده استفاده می کند تا ضرر دهی هایش را کاهش دهد و روند صعودی خود را در پیش بگیرد.

سونی (به ژاپنی: ソニー株式会社) شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم، همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند.

شرکتدر سال ۱۹۴۶ توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا تأسیس شد. این شرکت امروزه در کنار رقبایی چون سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا، هیتاچی و ال‌جی، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود. شرکت بزرگترین تولید کننده سنسور های دوربین و همچنین تلویزیون های رده بالا در جهان به شمار میرود. همچنین در صنعت سرگرمی، گرداننده بزرگترین تجارت موسیقی در جهان است. این شرکت همچنین به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه سرگرمی های کامپیوتری و یکی از رهبران صنعت فیلمسازی و تلویزیون در جهان شناخته میشود.

دفتر مرکزی در شهر میناتو، توکیو قرار دارد. شرکت سونی دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی است، که شناخته شده‌ترین آن‌ها عبارتند از: سونی اینتراکتیو انترتینمنت، سونی پیکچرز، میوزیک، انتشارات موسیقی /ای‌تی‌وی، سونی فایننشیال هولدینگز و ارتباطات همراه .