شیائومی می‌خواهد در سه آینده تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا بشود
27
ژانویه

شیائومی می‌خواهد در سه آینده تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا بشود

شیائومی دیروز در رویداد بزرگ خود از محصولات متنوعی مانند سری شیائومی ۱۲، رابط کاربری MIUI 13 و ساعت هوشمند واچ S1 رونمایی کرد و علاوه بر اینها، لی جون مدیرعامل شیائومی از برنامه‌های این شرکت برای سال‌های آینده صحبت کرد.

همانطور که می‌دانید شیائومی اوایل امسال برای مدت کوتاهی از اپل جلو زد و در رده دوم بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا جای گرفت. حالا لی جون در سخنرانی دیروز خود گفته است که شیائومی قصد دارد در سه سال آینده تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا بشود.

پیش از این نیز، لو وایبینگ، نایب‌رئیس و مدیرعامل ردمی، گفته بود که هدف این است که تا پایان سال ۲۰۲۴ تبدیل به برترین شرکت دنیا از نظر فروش گوشی هوشمند بشود و برای همین منظور قصد دارد ابتدا در چین تعداد فروشگاه‌های حضوری خودش را به ۳۰ هزار عدد برساند. بد نیست بدانید که در چین حدود ۷۰ درصد از کل فروشگاه‌های گوشی هوشمند به صورت حضوری هستند.

شیائومی

حالا سوال اینحاست که در عرضه جهانی چگونه می‌خواهد به این هدف دست بیابد و این در حالی است که سامسونگ سهم بسیار بزرگی از بازار گوشی هوشمند را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد شیائومی چالش بزرگی در این زمینه خواهد داشت. شاید اگر بتواند در بازار اروپا که سامسونگ در حال از دست دادن موقعیت خود است جایگاه خود را تثبیت کند، به هدف خود برسد. ضمن اینکه شیائومی می‌تواند در بازار آمریکا نیز با توجه به کم‌رنگ شدن حضور هواوی در این کشور، سهم بازار خودش را افزایش بدهد.

در هر حال شیائومی هدف بلندپروازانه‌ای در سر دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این شرکت چینی درنهایت می‌تواند به این هدف برسد یا نه